Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Officepaketet på Windows 7


boevil

Rekommendera Poster

Jag har använt både Word och Excel på både Mac och PC.

Man skulle kunna säga att jag hanterar programmen utan problem, oavsett vad jag vill göra.... eller det var så före Windows 7 med sin version av Office. :angry:

Iom Volvo IT i stockholms skolor har den gamla välkända PC- miljön, med Widows Xp försvunnit.. och jag är lost.

 

Alla menyer är borta och har ersatts med verktygsfält. Att hitta rätt verktygsfält är ett äventyr.

Att skriva ett enkelt dokument i Word tar löjligt lång tid, jag sitter mest och letar bland alla verktygsfält. I Excel är det än värre.. jag satt tex 15 minuter och letade efter hur jag låser en cell.. tills jag gav upp.

 

Nu till min fråga - kan man på något sätt få Word/Excel att fungera som det gjorde förr... jag vill ha tillbaka menyerna!

(Om det är någon som hittar inställningarna för Word.. skrik till )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MS hade ett tag målet att kunna byta mellan designidéerna, men skrotade det till den slutgiltliga produkten. Så det enda sättet är att nedgradera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era svar ... men känner ni inte till det utmärkta Volvo-IT som har hand om bla hela Stockholms skoldatorer?

Vi får inte installera ett skit... den programvara som finns på datorerna är det vi får. Om jag vill installera nå't måste det gå via Volvo-IT som tar hutlöst betalt.

Många program som jag använde dagligen i min gymnasieskola.. är jag tvungen att klara mig utan- skolan har inte råd :irriteradtjej:

 

ps. Ett exempel på en bra upphandling ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan kanske försiktigtvis påpeka att man exempelvis via Open Office

kan spara dokument i format som din jobbdator borde kunna läsa

och behandla. För jag hoppas att ni kan hämta upp filer från USB-

stickor i alla fall? Överväg om du kan göra grundjobbet vid sidan av,

och sedan föra över filerna. Jag vill inte att du ska få en hjärnblödning

av tråkigheterna. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era svar ... men känner ni inte till det utmärkta Volvo-IT som har hand om bla hela Stockholms skoldatorer?

Vi får inte installera ett skit... den programvara som finns på datorerna är det vi får. Om jag vill installera nå't måste det gå via Volvo-IT som tar hutlöst betalt.

Många program som jag använde dagligen i min gymnasieskola.. är jag tvungen att klara mig utan- skolan har inte råd :irriteradtjej:

 

ps. Ett exempel på en bra upphandling ?

Kan kanske försiktigtvis påpeka att man exempelvis via Open Office

kan spara dokument i format som din jobbdator borde kunna läsa

och behandla. För jag hoppas att ni kan hämta upp filer från USB-

stickor i alla fall? Överväg om du kan göra grundjobbet vid sidan av,

och sedan föra över filerna. Jag vill inte att du ska få en hjärnblödning

av tråkigheterna. :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan kanske försiktigtvis påpeka att man exempelvis via Open Office

kan spara dokument i format som din jobbdator borde kunna läsa

och behandla. För jag hoppas att ni kan hämta upp filer från USB-

stickor i alla fall? Överväg om du kan göra grundjobbet vid sidan av,

och sedan föra över filerna. Jag vill inte att du ska få en hjärnblödning

av tråkigheterna. :)

 

USB-minnen är visst numera tillåtna (var inte det till en början)

 

Men jag har börjat ta med min bärbara MacBook (med Office-paketet) till skolan om jag behöver göra något arbete där. Det mesta arbetet gör jag - som tidigare- hemma.

 

Tack Stockholms Stad för att jag fick Officepaketet till min Mac- så att jag kan fortsätta jobba.... :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

USB-minnen är visst numera tillåtna (var inte det till en början)

 

Men jag har börjat ta med min bärbara MacBook (med Office-paketet) till skolan om jag behöver göra något arbete där. Det mesta arbetet gör jag - som tidigare- hemma.

 

Tack Stockholms Stad för att jag fick Officepaketet till min Mac- så att jag kan fortsätta jobba.... :totaltgalen:

Korkskallar, jag lider med dig. down.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har använt både Word och Excel på både Mac och PC.

Man skulle kunna säga att jag hanterar programmen utan problem, oavsett vad jag vill göra.... eller det var så före Windows 7 med sin version av Office. :angry:

Iom Volvo IT i stockholms skolor har den gamla välkända PC- miljön, med Widows Xp försvunnit.. och jag är lost.

 

Alla menyer är borta och har ersatts med verktygsfält. Att hitta rätt verktygsfält är ett äventyr.

Att skriva ett enkelt dokument i Word tar löjligt lång tid, jag sitter mest och letar bland alla verktygsfält. I Excel är det än värre.. jag satt tex 15 minuter och letade efter hur jag låser en cell.. tills jag gav upp.

 

Nu till min fråga - kan man på något sätt få Word/Excel att fungera som det gjorde förr... jag vill ha tillbaka menyerna!

(Om det är någon som hittar inställningarna för Word.. skrik till )

 

Varför använder du inte den inbyggda hjälpen i office?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför använder du inte den inbyggda hjälpen i office?

 

Det gör jag... när jag måste använda office på PC, det är anledningen till att det tar dubbla tiden.

När man är stressad och ska slänga ihop ett litet dokument är det d*a irriterande. Man har liksom inte tid att lära om.

Därför gör jag numera det mesta på min mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...