Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

15" MacBook Pro, standard eller Hi-Res-skärm...


rikard454

Rekommendera Poster

Hej alla!

Tänkte handla mig en ny MacBook Pro, en 15" 2,4 GHz glossy. Men, jag har besökt den lokala Applebutiken för att jämföra standardskärmen men Hi-Resversionen men dom hade bara den vanliga skärmen...

 

Jag har läst här på forumet att många tycker om den högre upplösningen men jag börjar bli lite "gubbe" (nyss fyllda 50) och frågan är om att allt blir väl så smått på skärmen med Hi-Resskärmen...

 

Men jag tänkte att jag kan ju alltid gå ned ett snäpp i upplösning i vissa lägen när jag tycker att det blir lite för smått - men då sa killen i butiken att skärmen är konstruerad för att gå i sin högsta upplösning och blir inte lika skarp när man går ned ett snäpp i upplösning... Stämmer det?

 

Jag har aldrig tänkt på att skärmen blir suddigare/mindre klar när man gått ned i upplösning med min gamla MacBook Pro - typ när man kopplat in en projektor till den... Men jag kanske aldrig tittat så noga på datorns skärm i de lägena utan bara på projektorbilden. Eller så är just Hi-Resskärmen kinkigare...

 

Vad tycker ni, blir bilden sämre om man går ned ett eller två snäpp i upplösning på en MacBook Pro av nuvarande modell/snitt...?

 

Tack på förhand,

/Rikard "18 til I Die"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och jämför nu, tog även en screenshot av 3 olika inställningar.

 

Själv ser jag ingen skillnad på högsta hi-res upplösning, den under, och den under den.

Förutom att saker blir större, kvaliteten upplevas fortfarande som lika bra som innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack ponykillen, låter bra det... Får nog bli en Hi-Resskärm med andra ord.

/Rikard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...