Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mac Mini som mediacenter; ljudnivå?


Zane86

Rekommendera Poster

Hallå.

Jag känner att det börjar bli dags att konvertera mig själv lite smått till Mac, men inte just fullt ut ännu. Hade tänkt börja med en Mac Mini som Mediecenter, men har först lite frågor.

 

Jag är en person som verkligen vill ha tyst omkring mig när jag ser på TV/Film. I dagsläget har jag en PopcornHour som Mediecenter, men jag blev tvungen att ta ur hårddisken i den för att den lät för mycket (ja, jag är faktiskt väldigt kräsen på ljudnivån). Är det någon här som har koll på hur mycket en MacMini låter? Jämför gärna med något om du kan.

 

PopcornHour utan hårddisk låter inte så värst jättemycket. Men jag känner att jag kommer behöva en dator vid TV'n nu, då jag inte längre har TV'n och stationära datorn så pass nära varandra så jag kan köra ut musik på ett bra sätt i vardagsrummet. Med en MacMini får jag ju både film, musik (iTunes och Spotify), webbradio, internet, mail and so on... Och sen att kanske prova spela nått spel vore ju inte helt galet faktiskt :)

 

 

Jag är även en person som till 95 fall av 100 som köper nytt, så jag hade tänkt mig den nya Mac Mini'n. Är nya MacMini ett bra köp för en som är kräsen på ljudnivån?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns givet fler aspekter vad gäller mediacenter men vad gäller ljudnivån så är Mac Mini nästan knäpptyst vad gäller HD och fläktar. Däremot, enligt min uppfattning, är DVD rejält bullrig. Själv använder jag aldrig DVD så det är inget problem (OBS! Jag har förra generationen men har läst att i vad gäller ljud är den likvärdig med senaste modellen).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min mini låter en del när man pressar den men inget som är direkt störande för mina öron. Svårt att säga hur andra uppfattar ljud. Det är så individuellt vad man tycker är störande.

 

Mycket möjligt att nyare minis är tystare. Min är från 2007.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har precis köpt nya mini´n och kör den som htpc, tystase maskin jag någonsin kört - det enda som ibland kan höras (om man lyssnar noga) är hdd knatter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hör varken fläkt eller HDD ljud.

DVD´n låter, men den har endast varit i bruk vid installation av SL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min Mini från 07 är tyst men den snyggt matchande HDDn surrar rejält men det spelar ingen roll eftersom den är i rummet bredvid min hemmabio. Plus att jag har en projektor ovanför huvudet så jag är immun mot fläktljud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla shyssta svar. Det låter ju alldeles kanon! Det låter som att det kommer bli ett köp inom en snar framtid :).

 

Hadé

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...