Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPad 4.2 vs 3.2 snabbare/långsammare?


s60761

Rekommendera Poster

Ni som sitter som utvecklare och testar betan av 4.2. Hur är det med det nya ios till ipaden blir det någon hastighetsskillnad, snabbare långsammare?

 

Man blir ju nervös när de har så lite ramminne i ipaden, och nya funktioner med "multitasking" drar ju ram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har dev platser kvar om du/ ni vill testa själva. Håller på att installera det nu. 49kr så får ni tillgång till svenskt tangentbord, multitasking, mappar m.m. Använder paypal så inga konstigheter:)

 

undegard@hotmail.com

 

Jag vill vara med men vet ej hur gör man med registreringen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns det några nackdelar med att installera 4.0 betan jämfört med 3.2?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skicka ditt devices UDID i ett mail till mig (undegard@hotmail.com) (googla för hur) sätt in 49 kr via paypal undegard@hotmail.com (alternativt direkt till min bank) så lägger jag till dig så är det bara att installera nya firmware:) är det något mer så maila mig så blir inte tråden helt off topic :)

 

Funkar allt som vanligt i iTunes, med apps å bla bla bla? Isåfall så vill jag gärna gqe dej 49:-!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrgård !

 

Tackar !

 

// M.Tillman

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns flera trevligheter med 4.2. Men jag skall nämna ett problem som jag är dessvärre beroende av. Det är att repeterande kalenderinlägg inte presenteras korrekt ännu. Det är samma problem i API:et, vilket gör att problemet ligger lite djupare. Men det löses nog vad tiden lider ... F.ö. är det skönt att skriva på ett svenskt tangentbord och går så mycket snabbare ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill vara med men vet ej hur gör man med registreringen

 

 

Är det någon som har testat detta? Jag har installerat 4.2 på min iPad och har inte lyckats komma in i den :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är med sugen på att testa nya iOS. Vem kontaktar jag?

 

Någon i tråden ang AirTunes delade ut UDID-regg, testa där. Annars kan en god idé vara att leta upp en ''okänd'' app i iTunes, och maila skaparen och fråga om de kan registrera ditt UDID.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ytterligare en fundering, som mer än en känsla än bekräftad erfarenhet är att t.ex. Youtube och liknande videoöverföringar har blivit långsammare, dvs de verkar buffra sämre eller så är det ngn overhead som ligger på. Är detnågon annan som har liknande intryck? Synd om videoöverföringen skulle lida vid nästa uppdatering ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker iPaden överlag bivit aningen långsammare, allt flyter inte på lika "smooth" som innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker mig uppleva 4.2 snabbare än tidigare, men det kan vara jag som inbillar mig. Har i alla fall inte märkt av några tendenser till att den skulle vara långsammare.

För övrigt så går det att lägga in 4.2 utan att ha sitt UDID registrerat hos en utvecklare. Knepet är att uppgradera till 4.2, inte återställa till 4.2. Vid återställning måste man ju som bekant aktivera sin iPad igen och då blir det problem om ens UDID inte är registrerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att min iPad blev snabbare med 4.2. Plus för svenskt tangentbord, multitasking etc etc. Gillar uppdateringen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har försökt testa om detta med video har ändrats, men det enda jag kommer på är att tidigare krascher som inträffade titt som tätt i 3.2 nu verkar mer stabilt under 4.2. Däremot tycker jag som sagt att hastigheten på buffringen och därmed uppspelningen har ökat kraftigt i tid. Det som tidigare var nästintill spelbart som HD på Youtube, är numer inte möjligt (har nu långsam uppkoppling och ävenledes router). Förmodar att det mer handlar om optimering, än indikation på skarp version. Annars hoppas jag mer på nästa beta av 4:an, där kalendern borde åtgärdas, också. Ytterligare en sak som var mer problem med tidigare är att uppkoppling mot router dog ofta vid vila tidigare, den ville inte sparka igång riktigt. Nu sker det mer sällan, men när det hänt någon gång, så har jag behövt starta om för att döda ev. egen cache av konfiguration mot kopplingen. Det har inte hjälpt att döda cachen från inställningarna. Men rent allmänt är det absolut en uppdatering som behövs för att komma ikapp sin egen iPhone, men också konkurrera något mot det segment som tappat enligt undersökningar: små bärbara 10" typ av PC/Windows. Det skulle inte förvåna mig om iPad kommer att bli mer framgångsrik senare. Man ser tydligt att t.ex. Windows 7 inte klarar av tryckkänsliga skärmar (vilket Apple redan insåg i och med erfarenheterna från iPod/iPhone). De jag kan tänka mig konkurrerar med iPad framöver blir möjligen Andriod-baserade plattor. Amazon och liknande har nog sin egen marknad ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... Lite mer till buggrapporten: i inställningar av ljud, fryser den och vill inte svara alls. Klar bugg. Kanske inte så mycket med hastigheten att göra, men definitivt om man räknar frysning till hastighet ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej jag tänkte bara fråga var ni hittar Beta 2? min ipad är registrerad.

 

Mvh

Mannfalk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har försökt testa om detta med video har ändrats, men det enda jag kommer på är att tidigare krascher som inträffade titt som tätt i 3.2 nu verkar mer stabilt under 4.2. Däremot tycker jag som sagt att hastigheten på buffringen och därmed uppspelningen har ökat kraftigt i tid. Det som tidigare var nästintill spelbart som HD på Youtube, är numer inte möjligt (har nu långsam uppkoppling och ävenledes router). Förmodar att det mer handlar om optimering, än indikation på skarp version. Annars hoppas jag mer på nästa beta av 4:an, där kalendern borde åtgärdas, också. Ytterligare en sak som var mer problem med tidigare är att uppkoppling mot router dog ofta vid vila tidigare, den ville inte sparka igång riktigt. Nu sker det mer sällan, men när det hänt någon gång, så har jag behövt starta om för att döda ev. egen cache av konfiguration mot kopplingen. Det har inte hjälpt att döda cachen från inställningarna. Men rent allmänt är det absolut en uppdatering som behövs för att komma ikapp sin egen iPhone, men också konkurrera något mot det segment som tappat enligt undersökningar: små bärbara 10" typ av PC/Windows. Det skulle inte förvåna mig om iPad kommer att bli mer framgångsrik senare. Man ser tydligt att t.ex. Windows 7 inte klarar av tryckkänsliga skärmar (vilket Apple redan insåg i och med erfarenheterna från iPod/iPhone). De jag kan tänka mig konkurrerar med iPad framöver blir möjligen Andriod-baserade plattor. Amazon och liknande har nog sin egen marknad ...

 

 

Tycker youtube rent allmänt blivit mycket segare på senaste tiden. Tar ofta lång tid aatt ladda viss klipp. Tror inte det beror på din ipad utan att Youtube har problem med hög belastning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...