Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Airplay från iPad med 4.2


Mr S

Rekommendera Poster

Kan bekräfta att man kan köra Airplay till Airport Express med iPad med 4.2 :) Det fungerar även att köra utljudet via Airplay, vilket gör att både Spotify och SR-appen fungerar utan att de behöver uppdateras. Jag är superlycklig och är övertygad om att Airplay kommer göra många lika lyckliga.

 

Då jag utvecklar för iOS har jag laddad ned betan av 4.2 och har testat själv att det fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill verkligen ha den uppdateringen :(

Tycker du att Ipaden blev märkbart slöare.

Om jag nu vill få tillgång till Beta innan november, hur går jag tillväga?

 

Mvh

Mannfalk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill verkligen ha den uppdateringen :(

Tycker du att Ipaden blev märkbart slöare.

Om jag nu vill få tillgång till Beta innan november, hur går jag tillväga?

 

Mvh

Mannfalk

 

Payar apple 100 $ och blir utvecklare :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bekräfta att man kan köra Airplay till Airport Express med iPad med 4.2 :) Det fungerar även att köra utljudet via Airplay, vilket gör att både Spotify och SR-appen fungerar utan att de behöver uppdateras. Jag är superlycklig och är övertygad om att Airplay kommer göra många lika lyckliga.

 

Då jag utvecklar för iOS har jag laddad ned betan av 4.2 och har testat själv att det fungerar.

 

Åh, är det sant att Spotify fungerar?! Nu blev jag jäkligt lycklig! =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mannfalk

Har inte hunnit köra så mycket, men den känns inte slöare.

 

Doulgas

Det är sant. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det med att skärmlåsningsreglaget som blir stänga av ljudet reglage istället, kan man låsa skärmen från att vrida sig själv på något annat sätt typ i inställningar eller något sånt? Skulle allvarligt sakna den funktionen om den helt försvinner, då jag alltid kör iPaden med skärmen låst i ett läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det med att skärmlåsningsreglaget som blir stänga av ljudet reglage istället, kan man låsa skärmen från att vrida sig själv på något annat sätt typ i inställningar eller något sånt? Skulle allvarligt sakna den funktionen om den helt försvinner, då jag alltid kör iPaden med skärmen låst i ett läge.

 

En gissning är att det blir som IOS på mobilerna dvs dubbelklicka på hemknappen sen så drar du längst till vänster så finns den där.

 

Någon som har 4.2 kan kanske bekräfta detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är så som Cannavaro säger att du kan låsa skärmens rotation som på iPhone. Jag hoppas att dett bara är ett misstag och att det rättas till i den skarpa versionen. Det är väldigt praktiskt att kunna låsa iPadens skärm med en knapp.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar det att strömma film med Airplay till t ex apple tv? Kommer det fungera med iphone?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@polken

Det har jag inte testat än då jag inte har någon AppleTV. Vet inte heller om det går till den gamla varianten av AppleTV, har bara hört att det ska gå till den nya. Hur det är med iPhone vet jag inte, men eftersom de kommer köra samma OS tycker man att det borde gå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att du kör Spotify i din iPad och sedan strömmar ljudet till din airport express och sedan vidare ut i stereon eller i ett par aktiva högtalare? Det är ju rätt schysst i så fall. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@SadGlad

Det stämmer bra och är superschysst :) Hoppas bara Spotify kommer med en riktig iPadversion snart bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas att man kommer kunna streama musik & film från iPhone till Apple tv så att man kan se tex svt play på Apple tv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag har dev platser om ni med iPad vill installera senaste 4.2. 49kr tar jag för en plats. Betalning via paypal så inga konstigheter.

 

undegard@hotmail.com

 

Hör av er om ni vill ha det senaste:)

 

Jag fick precis hjälp av den här killen och det fungerade kanon :D

Honom kan ni lita på enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas att man kommer kunna streama musik & film från iPhone till Apple tv så att man kan se tex svt play på Apple tv...

 

Som jag skrev på Twitter till filmuthyrningsföretaget Headweb så borde de se över möjligheten att strömma en film från iPad till den nya Apple TV. Det skulle vara underbart att hyra en film i iPaden via deras (kommande) app, och sedan bara strömma filmen till sin Apple TV. Om detta kommer att fungera så ska i alla fall jag köpa den nya Apple TV.

 

Edit: Frågan är dock vilken kvalitet det kommer att vara på filmen när man strömmar... Vad tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte riktigt med på vad AirPlay är. Är musikkällan tex min iPad och den skickar ut det trådlöst till tex en förstärkare? Just nu kopplar jag in min iPad med min förstärkare via RCA. Blir resultatet det samma?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte riktigt med på vad AirPlay är. Är musikkällan tex min iPad och den skickar ut det trådlöst till tex en förstärkare? Just nu kopplar jag in min iPad med min förstärkare via RCA. Blir resultatet det samma?

 

Ja precis, du kan alltså strömma ljud och film till en mottagare som klarar AirPlay (exempelvis AirPort Express och den nya TV). Kvaliteten lär kanske vara något lägre än om man använder en kabel... Men det är inget som jag reflekterar över när jag använder min AirPort Express. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som vill prova på 4.2 betan kan skicka ett pm eller ett mail till mig.Jag är utvecklare och har plats för 100 enheter, 45 av de är reserverade men de andra kan jag lägga in (i alla fall tom 2010-12-31).

Ha det gött

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mannfalk.

Lås iPaden och tänd den igen utan att låsa upp. Dubbelklicka på hemknappen för att få upp play/pause-kontrollerna. Då kan du ändra så att du kan strömma utljudet till Airport.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är helt fantastiskt, det är såhär det ska bete sig. Den fungerar som en rejält stor och fin fjärr till hela min ljudanläggning!

 

Kan bara säga Wow!

 

Som sagt ovan, det som saknas är en rejält fin och uppdaterad version av spotify så det blir roligt att titta på omslag och läsa om artisterna.

 

Upptäckte dock nu att när iPaden låser sig så slutar ljudet att spela, både "internt" och om man skickar ljudet via Airplay.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är helt fantastiskt, det är såhär det ska bete sig. Den fungerar som en rejält stor och fin fjärr till hela min ljudanläggning!

 

Kan bara säga Wow!

 

Som sagt ovan, det som saknas är en rejält fin och uppdaterad version av spotify så det blir roligt att titta på omslag och läsa om artisterna.

 

Upptäckte dock nu att när iPaden låser sig så slutar ljudet att spela, både "internt" och om man skickar ljudet via Airplay.

 

Har du aktiverat iPod integration? För isf ska du avaktivera det... Det löste iaf problemet på min iPhone 4

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installerade beta 2 igår på min padda men kan inte få ut något ljud till AE:n förutom det från "ipod" och Youtube.

Hur gör jag för att få ut det från ex. Spotify?

Testatde att låsa enheten dubbelklicka på hemknappen men då kommer det itne upp några alternativ för vart ljudet ska spelas upp.

Bara kontrollknappar och info om vad som spelas.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har de fixat till det ännu bättre. I Spotify, klicka på albumarten så att du får fram volymkontrollen, där kan du ändra från IPad till din Airport Express. Det fungerar alldeles lysande, även i SR-appen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
martin@ramblindust.com

Helt underbart!

Kör nu spotify från min 3GS till AirportExpress.

Vad mer kan man önska?? Allt bara fungerar!

 

Nu kommer jag fylla hela huset med ljud =)

 

Äntligen har utvecklingen nått framtiden =)))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...