Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med torrent-program


Charlie dont Surf

Rekommendera Poster

Charlie dont Surf

Hej hej!

 

Jag har nyligen fått problem med torrentprogram.. Jag har fram till nu använt Transmission utan problem, men nu har det hänt något. Så fort jag startar programmet fryser datorn en längre tid (musen går att röra men i form av en badboll). Tänkte att det var något med Transmission så jag testade Vuze istället. Funkade bra i en dag ungefär, men nu laggar även det på samma sätt som Transmission.

 

Ska sägas att sedan jag fick problemet har jag formaterat datorn (behövdes ändå). Problemet kvarstår.

 

Vad kan vara på tok? Någon som tror sig ha en lösning?

 

Tack,

Charlie

 

edit: datorn i övrigt flyter på lika fint som vanligt!

Macbook Pro, första unibodyn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Torrentprogrammen i sig ger problem, men de brukar bli påtagligt värre ifall du har för lite internminne och ifall hårddisken börjar blir fylld.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Charlie dont Surf

Torrentprogrammen i sig ger problem, men de brukar bli påtagligt värre ifall du har för lite internminne och ifall hårddisken börjar blir fylld.

 

Borde inte vara något problem med de sakerna... Har 4gb ram och 128gb ledigt på hårddisken. Klarar mig utan torrentprogram men... det är ett irriterande problem.

Någon annan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Voddler är annars en konstant källa till urk och den ligger i bakgrunden och agerar likt ett torrentprogram.

 

Annars är en vanlig orsak problem med filkatalogen, så kör Skivverktyg/Skivkontroll och "Kontrollera skiva".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...