Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Konvertera 1080P film till AppleTV


oskarax

Rekommendera Poster

Hej!Har luskat runt lite och sökt efter svar men gissar att jag har för dålig koll för att förstå de jag läser. Det jag vet är att ATV inte stödjer 1080P uppspelning, så de må vara.De jag undrar är, om jag hittar en film som heter 1080P och ligger på runt 11gb, packar upp den och får en mkv fil. När jag sen lägger in den i handbrake för konvertering ovh väljer AppleTV, Vilken upplösning får jag då? Blir filen mindre i storlek? Förstår ni hur jag tänker?Den som har järnkoll på detta får gärna skriva några rader om detta rörande konvertering och ATV, eller hänvisa till någon sida där jag som "lekman" Kan förstå vad jag läser.Super tacksam för svar!MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur hittar man en film som heter 1080p som är på 11GB?

 

Du har väl orginalskivan till filmen.

 

För du har väl inte laddat ner den utan upphovsrättsinehavarens tillstånd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag har gjort och inte gjort får väl stå för mig, frågan handla om vilken upplösning man får när man konverterar till en AppleTV i handbrake?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns säkerligen många filmer som är i 1080p och inte är upphovsrättsskyddade (eller nedladdade lagligt).

 

Jag tror att man i Handbrake kan välja kvalitet: 100% vid en konvertering med Apple TV-läget. Har dock aldrig provat detta själv, men jag anar att filen lär bli stor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja precis, 1080p betyder inte bluray bara för det heter 1080p och är på 50gb, ganska onödig kommentar.

 

Men om man väljer 100% i kvalite, skalar den ner filen till 720p fast med bättre kvalité?

 

Det är väl de den gör i AppleTV läget, drar ner upplösningen och kodar i ett annat format?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som piratkopiering, stänger

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.


×
×
  • Skapa nytt...