Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 4 - Snabb leverans!


sallis

Rekommendera Poster

Tjena.

I lördags beställde jag en iPhone 4 hos Tele2.

Jag pratade med om igår och den har skickats med posten nu! Lär få den på måndag, om jag har tur fredag.

Jag visste inte att det skulle gå så fort! Stog leveranstid 4-6 veckor!

 

Jag har en del frågor;

1. Kostar facetime pengar? Jag har en kompis i Kanada, en i USA, min familj i Syrien. ALla med iphones, kostar detta något?

2. Telefonen är operatör låst, går det att jailbreaka? Eller, ju det gör det väll..Men funkar alla funktioner normalt om man jailbreakar från Tele2?

3. Var kan jag jailbreaka isåfall? Och, ska jag uppdatera till 4.1 med det med följande Tele2 kortet? Eller ska jag bara sätta in mitt gamla SIM-kort och kontakta till itunes och sen jailbreaka?

4. Jag har en del filmer i .avi filer. Hur ''konverterar'' man dom till .mp4 som jag tror itunes kräver?

 

Jag har säkert fler frågor, men inget jag kommer på just nu!! Tack iallafall om någon kan svara.

 

MVH

Sallis

 

Edit: Kan då tipsa om att om ni vill ha en iPhone så beställ 16GB:aren. Den verkar finnas i lager, men inte 32:an.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att konvertera filmer använder jag handbrake, det är bara att ladda ner gratis och det är ganska simpelt så du förstår direkt hur det fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack tack för de svarage frågorna!

Bra med Facetime! Handbrake kollar jag.

 

Edit; känns lite udda att det facetime fungerar till USA. Men trevligt om det gör!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FaceTime är ju som en webbkamera, har inget med telefonsamtal att göra utan går uteslutande på datatrafik. Lika naturligt som att surfa till en amerikans sida i Safari.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena.

I lördags beställde jag en iPhone 4 hos Tele2.

Jag pratade med om igår och den har skickats med posten nu! Lär få den på måndag, om jag har tur fredag.

Jag visste inte att det skulle gå så fort! Stog leveranstid 4-6 veckor!

 

Jag har en del frågor;

1. Kostar facetime pengar? Jag har en kompis i Kanada, en i USA, min familj i Syrien. ALla med iphones, kostar detta något?

2. Telefonen är operatör låst, går det att jailbreaka? Eller, ju det gör det väll..Men funkar alla funktioner normalt om man jailbreakar från Tele2?

3. Var kan jag jailbreaka isåfall? Och, ska jag uppdatera till 4.1 med det med följande Tele2 kortet? Eller ska jag bara sätta in mitt gamla SIM-kort och kontakta till itunes och sen jailbreaka?

4. Jag har en del filmer i .avi filer. Hur ''konverterar'' man dom till .mp4 som jag tror itunes kräver?

 

Jag har säkert fler frågor, men inget jag kommer på just nu!! Tack iallafall om någon kan svara.

 

MVH

Sallis

 

Edit: Kan då tipsa om att om ni vill ha en iPhone så beställ 16GB:aren. Den verkar finnas i lager, men inte 32:an.

 

Uppdatera inte till 4.1. Då förlorar du möjligheten att JBa och låsa upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdatera inte till 4.1. Då förlorar du möjligheten att JBa och låsa upp.

 

Med lite "otur" så har den 4.1 vid leverans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Jag trodde det gick nu att uppdatera? Kanske inte.

Iallafall, ska jag sätta in mitt telenor SIM-kort bara och sedan jailbreaka?

 

Edit: Ajdå, hur gör jag nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur vet jag vilken version iPhonen har? Ska jag sätta i Tele2s sim-kort och se? Sen ta ut det och sätta in min?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur vet jag vilken version iPhonen har? Ska jag sätta i Tele2s sim-kort och se? Sen ta ut det och sätta in min?

 

Den är ju låst till Tele2, varför beställer du ifrån dom om du har Telenor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och tänkte använda mitt gamla telenor sim-kort. Tror inte jag kan lägga till en iphone till den, abonnemanget är reggat i juni typ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...