Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iTunes och kreditkort


niclaes

Rekommendera Poster

Tjo! Jag bor numera på Island och har Isländskt kreditkort. Men jag tillhör Svenska iTunes store (finns inget för Island). Vet någon hur jag kan köpa apps och låtar med mitt Isländska kreditkort på Svenska iTunes store? iTunes säger att det mitt Isländska inte är ett svenskt kort (som det inte är) utan ber mig skriva in ett Svenskt. (Har ett Svenskt också men det är trist att föra över pengar hela tiden för det kostar ju också pengar.) Någon som har en lösning på detta? Måste man köpa iTunes presentkort? Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gissar på att det är gift cards som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör infödda islänningar då? Är dom helt utestängda från iTunes?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla länder har inte tillgång till iTunes precis som att vi i Sverige inte kan köpa/hyra film som t ex en del länder kan. Samma sak gäller ju på applestore, alla länder kan inte handla alls eller har inte alla produkter i sortimentet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så Island är en vit fläck på Apple-kartan? Bra att veta, ett till land att lägga till listan över ställen man bör undvika :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör infödda islänningar då? Är dom helt utestängda från iTunes?

De har väl ändå inga pengar att handla för numera? :borstatanderna:

 

Det finns guider för hur man skapar ett amerikanskt iTuneskonto utan kreditkort och sedan fyller man på kontot med gift cards som man köper på ebay, det borde ju gå att göra samma sak för svenska iTunes? Fast gåvokorten kanske du får köpa på Pressbyrån istället?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
1284550370[/url]' post='1336374']

Tjo! Jag bor numera på Island och har Isländskt kreditkort. Men jag tillhör Svenska iTunes store (finns inget för Island). Vet någon hur jag kan köpa apps och låtar med mitt Isländska kreditkort på Svenska iTunes store? iTunes säger att det mitt Isländska inte är ett svenskt kort (som det inte är) utan ber mig skriva in ett Svenskt. (Har ett Svenskt också men det är trist att föra över pengar hela tiden för det kostar ju också pengar.) Någon som har en lösning på detta? Måste man köpa iTunes presentkort? Tack!

 

Öppna ett konto i en US bank. Skaffa ett kreditkort till det kontot. Öppna ett iTunes för USA. Ange hemadress som för bankens kreditkortsavdelning. Haft i flera år. Funkar strålande. Inget tjafs med giftcards....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...