Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nya otrevligheter i iPhone


xyz123

Rekommendera Poster

Hej!

 

Lånar denna tråd för jag har ett liknande problem.

 

Upptäckte efter att jag köpt en ny iPhone en ganska otrevlig sak. Inbyggt i själva telefonen finns det en applikation för aktier. Hur får jag bort denna? Jag har ett enormt beroende av att handla på aktier och min psykolog har sagt åt mig att ta avstånd från allt som har med aktier att göra. MÅSTE få bort denna ikon snarast! Har sökt på nätet, men inte hittat något svar på detta. Om detta inte fixas blir det självklart ingen ny iPhone för mig!!!

 

PS. Jag är inte vuxen, så problemet ligger inte där. DS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte en iPhone och fick pekskärm på köpet, men jag vill ju ha knappar!

Vad göra, finns det ngn knappsats man kan köpa och trycka på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, nu sammanfattar vi: De ikoner/funktioner som inte går att ta bort lägger man i en egen skräp-mapp och lägger på sista fönstret som man aldrig bläddrar till. Ok?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte en iPhone och fick pekskärm på köpet, men jag vill ju ha knappar!

Vad göra, finns det ngn knappsats man kan köpa och trycka på?

 

 

Jag kan hjälpa dig, om du skickar din iPhone till mig så kommer jag (kostnadsfritt) uppgradera den till en Nokia 1616, då får du dig en fin telefon med fm-radio (vem vill lyssna på mp2 eller spotify ändå...) och en högkvalitativ stor knappsats! och som inte det vore nog... den har även en inbyggd alarmfunktion!!!

 

Skicka ett PM om det är av intresse! propellerbaver.gif

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Lånar denna tråd för jag har ett liknande problem.

 

Upptäckte efter att jag köpt en ny iPhone en ganska otrevlig sak. Inbyggt i själva telefonen finns det en applikation för aktier. Hur får jag bort denna? Jag har ett enormt beroende av att handla på aktier och min psykolog har sagt åt mig att ta avstånd från allt som har med aktier att göra. MÅSTE få bort denna ikon snarast! Har sökt på nätet, men inte hittat något svar på detta. Om detta inte fixas blir det självklart ingen ny iPhone för mig!!!

 

PS. Jag är inte vuxen, så problemet ligger inte där. DS.

 

Du kan gömma ikoner om du jailbreakar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, nu sammanfattar vi: De ikoner/funktioner som inte går att ta bort lägger man i en egen skräp-mapp och lägger på sista fönstret som man aldrig bläddrar till. Ok?

Bra förslag! kan man göra samma sak med den här tråden?

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förstår trådskaparen lite, jag kan oxo störa mig på apples medföljande apps som man aldrig tänker använda. dock inget jag gråter över.... finns faktiskt ett sätt att "Tabort" eller iaf gömma vissa utav standardapparna... att aktivera "begränsningar" i inställningar.. där kan man bla avaktivera youtube-appen, safari-appen, itunesstore-appen mm.... ingen aning om detta även gäller gamecenter. men värt att testa kanske?=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förstår trådskaparen lite, jag kan oxo störa mig på apples medföljande apps som man aldrig tänker använda. dock inget jag gråter över.... finns faktiskt ett sätt att "Tabort" eller iaf gömma vissa utav standardapparna... att aktivera "begränsningar" i inställningar.. där kan man bla avaktivera youtube-appen, safari-appen, itunesstore-appen mm.... ingen aning om detta även gäller gamecenter. men värt att testa kanske?=

Nope, inte Gamecenter-ikonen, enbart funktionen Flerpartsspel.

 

För mig är trådens ämne ett icke-problem. Däremot retar jag mig fortfarande på att Apple inte kan göra så att Iphone kan fungera smärtfritt som ett vanligt USB-minne med sladd. På samma sätt som man kan med de klassiska Ipodarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag kör återställning i iTunes, och installerar senaste säkerhetskopiering, (vilken var för uppdatering) och sen ner jag uppdaterar igen, har jag möjlighet att välja bort att uppdatera med Game Center? irriteradtjej.gif Hatar när jag inte kan bestämma själv över mina egna prylar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte en iPhone och fick pekskärm på köpet, men jag vill ju ha knappar!

Vad göra, finns det ngn knappsats man kan köpa och trycka på?

 

Kan man inte avinstallera pekskärmen på något sätt? Jag vill inte ha den, den drar för mycket batteri och blir kletig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det få man göra ner det inte finns någon annan alternativ. man jag vill ha möjlighet att ta bort de app som jag inte ha valt själv. det är inte rätt att man inte kan bestämma själv över sin mobil!

 

Det är väl bara till att ge fan i å uppdatera om du tvunget inte vill ha någon ny funktionalitet, eller så kan du ju köpa en Nokia 1610...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill inte ha text-tv knapp på min tv. Men liktförbannat får jag det ändå ;)

Ni ser vart jag vill komma va?

Skaparna lägger dit saker dom tror är bra/användbart för användaren.

Men klart jag kan hålla med om att Gamecenter likväl kunde vara nerladdningsbart som iBooks och iMovie.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vilka problem ni har... Som ni ser så går det inte att ta bort Game Center. Jaha, vad ska man då göra? Ja, ni verkar inte ha så många alternativ:

 

  • hacka telefonen och sedan dölja programmen som ni inte gillar
  • acceptera att det finns medföljande program som NI inte uppskattar
  • helt enkelt byta till en annan telefon för att markera ert missnöje med att man får med Game Center

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu mer vatten på min kvarn som säger att jag inte ska skaffa en iPhone. Jag tycker som TS att jag själv vill bestämma över min pryl som jag köper. Men sen har det ju inkommit bra förslag till grundfrågan, som gör det hela till ett mindre problem. :ThumbsUp:

 

(I min Nokia N86 tog jag bort spelmappen förra veckan. Markera - Val - Radera. "Vill du verkligen radera mappen Spel?" Ok. Sen var det klart.) B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kunde inte radera miniräknarfunktionen i min gammla Sonyericsson men inte har jag hört någon grina för det. Varför låta som en tjurig treåring med blöjeksem pga en ny funktion som många uppskattar. Sen är man inte "vuxen" bara för man inte spelar på sin mobil. Det är när man slutar "leka" som man börjar bli gammal inte vuxen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kunde inte ta bort webläsaren i min nokia, fast än att den var sämst (ville ersatt den med opera). Inte heller kunde jag ta bort nå jäkla FIFA spel för det "följde med" och var låst. Likadant med femton andra saker. I jämförelse känns iphonen väldigt fri :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag uppgraderade min iPhone 3Gs häromdagen. Dessvärre dök det upp en, för mig, otrevlighet. En ikon med namnet 'Game Center'. Det verkar vara något som har med spelande att göra.

*Hur* blir jag av med detta elände?

( PS. På grund av detta så blir det inte någon iPhone nästa gång jag skall köpa telefon! )

 

Skämtar du eller? Så pga av att Apple la till Game Center så ska du inte köpa en iphone vid nästa tillfälle? Bra logik:/

 

Apple, Uppdatera inte telefonen länge, ni tappar kunder!!!

 

Ont; Kan tyvärr inte hjälpa dig dock, men om du har fler saker som du inte använder lägg det i en "skräpmapp" så du inte ser "detta elände".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu mer vatten på min kvarn som säger att jag inte ska skaffa en iPhone. Jag tycker som TS att jag själv vill bestämma över min pryl som jag köper. Men sen har det ju inkommit bra förslag till grundfrågan, som gör det hela till ett mindre problem. :ThumbsUp:

 

(I min Nokia N86 tog jag bort spelmappen förra veckan. Markera - Val - Radera. "Vill du verkligen radera mappen Spel?" Ok. Sen var det klart.) B)

 

Men snälla rara... Ärligt talat, ni överdriver extremt mycket. Ni måste ha för mycket fritid om ni har tid att gnälla på att Apple uppdaterar sin telefon med en applikation som sammanbinder alla spel.

 

Vad gör det att det följer med applikationer? Det är ju inga dåliga applikationer som följer med. Sammanlagt rör det sig om 19 applikationer, vilket betyder att inte ens en hemskärm är fylld. Dessa applikationer kan du inte radera i din iPhone:

 

  1. Safari
  2. iCal
  3. Kontakter
  4. Kamera
  5. Bilder
  6. Kartor
  7. YouTube
  8. iTunes
  9. App Store
  10. Inställningar
  11. Mail
  12. Telefon
  13. Klocka
  14. Kalkylator
  15. Anteckningar
  16. Röstmemon
  17. Väder
  18. Kompass
  19. Game Center

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...