Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan ej använda Boot Camp


murcof

Rekommendera Poster

Hej!

 

När jag öppnar bootcamp för att den skall hjälpa mig installera Windows 7, så får jag upp föjande meddelande;

 

The startup disk cannot be partitioned or restored to a single partition.

The startup disk must be formatted as a single Mac OS Extended (Journaled) volume or already partitioned by Boot Camp Assistant for installing Windows.

När jag sedan går in i Disk utility så ser jag att jag har en partition som heter "Untitled" och har formatet "Mac OS Extended (Journaled). (106 GB) (Mount Point: /Volumes/Untitled)

 

Kan jag baka ihop den partitionen med min primära hdd igen och börja om från början med Boot Camp, eller hur skall jag gå till väga nu?

Jag har en iMac 27".

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du inget lagrat på "untitled" så är det bara att baka ihop och börja om med Bootcamp.

 

Hur bakar jag ihop då? Jag har försökt men hittar inget sätt =/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följ dessa steg för att hämta den nödvändiga föraren och iMac att installera Windows 7:

 

Gå till slutet av sidan, klicka sedan på licensavtal att acceptera avtalet.

I nästa skärm, om du accepterar avtalet, bläddrar du längst ned på sidan, klicka sedan på "Acceptera och ladda ned."

Om du uppgraderar från Windows Vista måste installera uppgraderingen innan användning Apple_Win7_Upgrade_Utility.

Dessa filer finns i a. Zip dokument. Dubbelklicka på filen för att expandera den.

Ansluten USB-lagringsenhet eller SD-kort.

 

Obs: USB-lagringsenhet måste vara ansluten direkt till iMac tillbaka, snarare än ett tangentbord eller andra icke-hög effekt nav.

 

Om USB-enheten eller SD-kortet inte är formaterat som MS-DOS (FAT), eller om du är osäker, följ steg A till M, annars gå till steg 7.

 

Viktigt: Dessa steg kommer att radera USB-lagringsenheten eller SD-innehåll-kortet, slå på den säkerhetskopiera alla viktiga filer till en annan disk.

 

 

Välj "Gå"> "nytta".

Öppna "Skivverktyg".

I "Disk Tools" fönster, välja den USB driva till vänster.

Klicka på "partition" fliken.

Klicka på "Alternativ".

Klicka på "Master Boot Record."

Klicka på "bra".

Klicka på "Format"-fliken.

Välj MS-DOS (FAT).

Skivan heter MBRFAT.

Klicka på "Apply".

Klicka på "partition".

Bilden är klar avslutar du "Skivverktyg".

 

 

Från steg 4 kommer att utvidgas iMac_Late_2009_Win7_Drivers mappen "Driver" och "AutoUnattend.xml" till USB-eller SD-kort enheten ikon för att kopiera filer till dem. Inte att kopieras till alla undermappar.

Start "Boot Camp-assistent."

Välj partition storlek och klicka på "partition."

Division är klar, klicka på "Start Install" och in Windows 7 installera DVD. Datorn startas om.

Enligt instruktionerna på skärmen för att installera Windows-installation. Om det är en ny installation, kom ihåg att använda Windows Installer-format BootCamp distrikt. Du måste klicka på "Drive alternativ (avancerat)" för att visa format att välja.

Under installationen kommer datorn startas om flera gånger. När Windows-installationen programmet på din USB-lagringsenhet för att hitta skivan, kan skärmen vara tom skärm några minuter. Denna process ska du inte stänga av datorn.

Slutligen skärmen tänds be er att bygga Windows 7 användarkonto.

Om skärmen fortfarande är en svart skärm efter några minuter, vänligen dator av (håll ner strömbrytaren några sekunder) och sedan tillbaka till steg 6. Kontrollera att USB-enheten eller SD-kort är formaterat master boot record, FAT och rotkatalogen har AutoUnattend.xml och drivrutiner.

 

 

Hämta

 

http://support.apple.com/kb/HT3983?viewlocale=zh_CNgaletglad.giftoodeloo.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...