Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Skärmdelning även efter vila?

Pretorian

Recommended Posts

Jag har en Mini kopplat till min hembioprojektor och i ett annat rum har jag min iMac. Det kan vara skönt att fixa saker på Minin UTAN att dra igång projektorn varje gång så jag har börjat använda Skärmdelning. Men sätter jag tex min iMac i vila så tappar den kontakten med Skärmdelning på min Mini och då måste jag be om OK för att kunna styra Minin från iMacen och för att göra det måste jag starta projektorn (som är kopplad till Minin) och trycka på OK-knappen.

Går det att lösa på något annat vis, även efter att dator har vaknat ur vila?

Se till att du har ställt in fjärrdelning via "Systeminställningar - Delning" på din mini så att användare på minin kan fjärrstyra.

post-11102-084292600 1284452115_thumb.png

Klicka på knappen "Datorinställningar" och se även till att lägga till VNC med lösenord för säkerhets skull.

post-11102-075175300 1284452217_thumb.png

Då ska du kunna logga in på datorn med lösenord utan att behöva godkänna (du är ju en användare på den datorn).

MrGarvin: Det verkar ju helt rätt för mig men jag får det inte att fungera. Den säger att det är fel lösen hela tiden. Jag har provat att skapa lite nya bara för att testa men det hjälper inte. Jag skriver rätt lösen! Men jag har inte styrt att det är e viss användare så ska jag ta bort namnet när jag försöker ansluta och bara ha lösen (har provat men det fungerar inte heller)?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...