Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Brandväggen i Mac OS X kan bli korrupt


Pocahontas

Rekommendera Poster

Läser idag en intressant artikel som kan värt lägga på minnet (eller som bokmärke)

 

Brandväggen i Mac OS X kan alltså balla ur och göra så att man inte kommer ut på nätet...

Så råden som ges HÄR kan alltså vara till nytta när man felsöker.

 

För den som har svårt med engelskan så lägger jag in en en översatt version som borde varit bättre översatt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då gör jag detta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra att ha i åtanke, det dyker ganska ofta upp frågor om varför man inte kommer åt internet från en viss dator medan andra fungerar fint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Mjukvarubrandväggar är ganska meningslösa. Räcker med en router.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har detta problem på ett kontor med typ 10 macar mot en airport och ett

telia ADSL. Allt har fungerat smärtfritt tills en iMac plötsligt får egentilldelad ip.

Ingen brandvägg används så det är alltså inte det.Slår av airportmjukvaran i imacen och

sedan på. Airport hittar nätverket och ibland hittas internet som funkar typ 30 sekunder

och sedan släpper det och egentillv. ip är tillbaks. Har hållit på med detta i 3-4 timmar

nu och håller på att ge upp för första gången i mitt 20 åriga macliv! Några tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Ovanstående tycks vara klockren beskrivning på vad jag upplever och varför jag just skulle skriva ett inlägg om, för att få hjälp....

 

iMacen står och går, med skärmsläckningar som sker emellan då och då. Titt och tätt, slutar nätverket fungera och det ENDA som hjälper, är att ställa in brandväggen på "öppna för alla inkommande" och starta om datorn... (jag har i regel brandväggen stående på 'tillåt nödvändiga inkommande kontakter"..)

 

Så vad göra? Nu läste jag den engelska texten och jag vet inte om jag såg något lösningsförslag.. får läsa igen...

 

Nån annan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...