Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem att redigera Word dokument från PC i min Macbook


Molight

Rekommendera Poster

Jag försöker öppna min uppsats som ursprungligen är gjord på en pc i min Mac, först går det bra, men det är när jag börjar bläddra ner eller klickar i musen för att redigera problemet dyker upp. Helt plötsligt börjar den färgglada hjulet snurra och snurrandet tar aldrig slut, jag blir tvungen att tvångsavsluta programmet.

 

Jag kommer ihåg att det en gång tidigare stog något med att man skulle avsluta macro, kommer inte ihåg precis vad det var.

 

Någon som har haft samma problem och har någon lösning??

 

Jag har Word 2007 i min pc och Mac Office i macen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har varit med om detta med en äldre version av Office. Jag använder numera nästan alltid iWork 09, den kan öppna alla doc och docx filer samt spara i doc. I övrigt tycker jag Pages i iWork är lite tråkigt. Tacka vet jag gamla hederliga AppleWorks som var lättare att använda.

Hälsningar

svanis

Jag försöker öppna min uppsats som ursprungligen är gjord på en pc i min Mac, först går det bra, men det är när jag börjar bläddra ner eller klickar i musen för att redigera problemet dyker upp. Helt plötsligt börjar den färgglada hjulet snurra och snurrandet tar aldrig slut, jag blir tvungen att tvångsavsluta programmet.

 

Jag kommer ihåg att det en gång tidigare stog något med att man skulle avsluta macro, kommer inte ihåg precis vad det var.

 

Någon som har haft samma problem och har någon lösning??

 

Jag har Word 2007 i min pc och Mac Office i macen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att vissa människor har haft problem med språkfunktionen/stavningskontrollen i en del dokument. Testa att stänga av den och se om dokumentet funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för all svar, fixade office 2011, all problems gone =)

 

chockadskeptisk.gif Vad jag vet så har inte Office:2011 en publik beta samt att det inte är lanserat än. Det du gör är inte lagligt... policeman.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...