Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Avsluta program


blockqoute

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har en fundering ang. min iPhone 4 med tanke på multitasking funktionen. Hur avslutar jag program som har den funktionen om jag inte vill att det ska vara en massa program igång samtidigt? Jag vet att HTC och Android har ett program för att kunna göra det, finns det något liknande till iPhone 4?

 

Tacksam för alla svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dubellklicka på home sen håller du fingret på en av ikonerna. Då kommer de få ett litet minus framför sig. klicka på dem igen så stängs de av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag har en fundering ang. min iPhone 4 med tanke på multitasking funktionen. Hur avslutar jag program som har den funktionen om jag inte vill att det ska vara en massa program igång samtidigt? Jag vet att HTC och Android har ett program för att kunna göra det, finns det något liknande till iPhone 4?

 

Tacksam för alla svar!

 

Ja det enklaste sättet är ju att dubbelklicka home-knappen så du får se alla "multitaskprogram" sedan hålla fingret på ett av programmen tills dom börjar skaka (precis som på homescreenen). När dom sedan skakar så får dom en liten icon uppe i vänstra hörnet så du kan stänga programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KristerBlomberg

Finns det något sätt att se VILKA applikationer som är igång?

 

När man dubbelklickar på "home" så tycks ju alla applikationerna radas upp även om de är igång eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Program är inte igång samtidigt. Det är bara vissa apier som körs i bakgrunden. Det är ingen multitasking i traditionell mening som på en dator. Du behöver således inte stänga av ngt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det något sätt att se VILKA applikationer som är igång?

 

När man dubbelklickar på "home" så tycks ju alla applikationerna radas upp även om de är igång eller inte.

 

Endast applikationer som är igång visas där, så har du aldrig stängt av några "appar" så kommer alla du startat finnas "igång".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Endast applikationer som är igång visas där, så har du aldrig stängt av några "appar" så kommer alla du startat finnas "igång".

 

 

Nej det är en lista på senaste använda appar. Det är inte en lista på appar som är igång. Det finns ingen sk tasklist i Iphone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det är en lista på senaste använda appar. Det är inte en lista på appar som är igång. Det finns ingen sk tasklist i Iphone.

 

Det kanske stämmer. det verkar dock som att appar startar avsevärt snabbare när dom ligger "där nere"...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske stämmer. det verkar dock som att appar startar avsevärt snabbare när dom ligger "där nere"...

 

 

Det är nog för att de ligger i ett frozen state så de behöver inte startas helt från början igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog för att de ligger i ett frozen state så de behöver inte startas helt från början igen.

 

Om appen finns i listan som kommer fram vid dubbelklick på home så är den startad. Apple rekommenderar inte att en app avslutas när du trycker home.

En app kan endast vara i ett av följande states:

Not running

Inactive

Active

Background

Suspended

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KristerBlomberg

Det verkar märkligt om alla applikationerna i listan skulle vara igång.

 

Jag har både startat om telefonen, och uppgraderat till 4.1, och det är fortfarande applikationer i listan som jag inte rört på ganska länge, och definitivt inte efter jag startat om och uppgraderat mjukvaran. Även en del som jag mig veterligen aldrig har använt.

 

Skulle verkligen applikationerna fortfarande vara igång trots detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den blandar senast startade apps, tillsammans med dom som backgroundas. Därför jag har JB så jag bara har dom som körs i bakgrunden i den docken, blir alldeles för grötigt annars! Så många apps som man startar så känns det onödigt att ha alla där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håkan Walther

När jat tittade så har jag program i listan som jag inte ens har kört igång sedan jag installerade dem, så det måste vara alla program som stöder multitasking, oavsett om man kört igång dem eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...