Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hjälp med Jailbreak


nograz

Rekommendera Poster

Hej,

Jag förstår att det säkert finns 1 miljon trådar där jag kanske efter några veckors läsning kan få svar på just mina frågor, men jag hoppas det är ok att jag ställer den här frågan i alla fall.

 

Fråga:

Jag har en iPhone 3GS 16GB som är köpt i Sverige.

Jag har version 4.0 (8A293)

 

Kan jag Jailbreaka min telefon?

Hur gör jag?

 

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I dagsläget kan du antagligen jailbreaka direkt i telefonen. Gå till www.jailbreakme.com i telefonens Safari och följ instruktionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jailbreakade min tidigare och installerade sedan 4.0.2 och sparade inte min shsh enligt cydia men när jb kommer till 4.1 kommer jag kunna jb'a den igen då? Även jag har 3GS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jailbreakade min tidigare och installerade sedan 4.0.2 och sparade inte min shsh enligt cydia men när jb kommer till 4.1 kommer jag kunna jb'a den igen då? Även jag har 3GS.

 

Förhoppningsvis ja.

 

 

/Homie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kommer jag med nästa (kanske dumma) fråga.

Jag gick in på http://jailbreakme.com och "jailbreakade" min telefon. Det fungerade skitbra! *tack för tipset*

 

Men om jag tröttnar på att ha "Cydia" installerat på min telefon och vill "backa" den till den status jag hade innan jag jailbreakade.

Hur gör jag då? Går det?

 

Tack!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kommer jag med nästa (kanske dumma) fråga.

Jag gick in på http://jailbreakme.com och "jailbreakade" min telefon. Det fungerade skitbra! *tack för tipset*

 

Men om jag tröttnar på att ha "Cydia" installerat på min telefon och vill "backa" den till den status jag hade innan jag jailbreakade.

Hur gör jag då? Går det?

 

Tack!!

 

 

Då måste du återställa telefonen och då får du 4.1 istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då måste du återställa telefonen och då får du 4.1 istället.

 

Alternativt återställa till den version han har nu exempelvis, förutsatt att han/hon har SHSH-filer sparade hos Cydia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...