Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Stulen PB på blocket...?


Swinto538

Rekommendera Poster

Denna powerbook känns lite stulen.

med tanke på att det är en 17" G4 1.67Ghz

och att han vill ha 6000 för den. det får man ju en första generationens MBP för.

först det att han bara har en bild på kartongen. inte på datorn.

och att han inte riktigt vet hur mycket man kan ta för en 17" g4.

6000 känns ju lite Overkill.

 

 

vad tror ni

http://www.blocket.s...45.htm?ca=4&w=3

 

det skulle stå stulen pb. men nu låter det ju som om någon har stulit min. fastän jag inte har nån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser inget alls som tyder på att den skulle vara stulen...

Och det hör inte alls till ovanligheterna att en 17" PB av sista generationen säljs för dom pengarna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säkert kan han lura någon okunnig, både tråkigt och beklagligt, med tanke på att datorn nu är fyra år gammal och med en sedan dess utdöd processorarkitektur så borde marknadsvärdet vara max ca 3500:-

 

Visserligen hänger den fortfarande med bra i vid "normalt" eller "lätt" användande som webb, ordbehandling osv, men antalet program som släpps idag med stöd för PPC räknas numer på ena handen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Inget konstigt med den annonsen tycker jag...

17" PB brukar gå för den där summan och folk verkar beredda att betala det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen så skulle jag vilja påstå att 90% av alla annonser på nya macar och iPhones/iPad är suspekta,

 

Vad baserar jag det på då? Jo, många har enbart produktbilder från tillverkaren, oftast även specifikationerna på datorn är klipp och klistra, vilket ibland inte heller stämmer överens med vad de påstår sig sälja, Många skyller försäljningen att de redan äger en och fått en ny i present så därför ska den säljas, eller att produkten ifråga är för krånglig att använda för personen ifråga.....

 

Vem går och köper en dator, osedd/otestad för 10-20 000:- för att komma på att det var ett felköp och sedan lägger ut den på blocket/tradera? Och vem får en present för de pengarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte min MacBook Pro 13" för 4.500:- !!!

(från slutet av 2009, nya modellan alltså).

 

Ibland har man bra flyt.

Den var/är absolut inte stulen.

 

:chock: Det är oerhört töntigt att skriva att "..vinet är ett FYND! + + + + "

Men det här var verkligen ett fynd!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men brukar inte kännetecknet på stöldgods vara att priset är väldigt lågt, snarare än högt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte min MacBook Pro 13" för 4.500:- !!!

(från slutet av 2009, nya modellan alltså).

Fick du med kvitto och kartong, inga fel på den alls?

isåfall var det onekligen ett fynd...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick du med kvitto och kartong, inga fel på den alls?

isåfall var det onekligen ett fynd...

 

 

 

Javisst!

Varenda liten originaldel fanns med. Till och med de hett eftertraktade klistermärkena! :P

Det enda som inte fungerar helt 100 är några av tangenternas belysning som lyser lite svagt, annars helt problemfri.

 

Var en tjej som hade gott om pengar och inte hade användning för datorn helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här verkar däremot vara stulen O.O eller så är det nån galning som inte har koll på pengarna. Först till kvarn i så fall ^_^ lades ut idag

 

http://www.blocket.se/vasterbotten/Ny_MacBook_Pro_15__Intel_Core_i7_2_66Ghz_29505418.htm?ca=5&w=3

Sorsele, jojo... :chockadskeptisk:

 

Inte helt ovanligt att bedragare anger en adress som gör det omöjligt för de flesta att köpa varan öga mot öga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorsele, jojo... :chockadskeptisk:

 

Inte helt ovanligt att bedragare anger en adress som gör det omöjligt för de flesta att köpa varan öga mot öga.

 

Har mailat honom.

Får jag svar så ska jag ta mig en bilutflykt till Sorsele imorgon eller på onsdag.

Då får man se om gubben blir fladdrig. 30mil enkel väg = 3timmar. No problemos, jag kommer direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har mailat honom.

Får jag svar så ska jag ta mig en bilutflykt till Sorsele imorgon eller på onsdag.

Då får man se om gubben blir fladdrig. 30mil enkel väg = 3timmar. No problemos, jag kommer direkt.

 

Citerar mig själv här.

 

Lite info

Han skulle få sitt jaktvapen idag så då var han tvungen att sälja MBP'n. Och han skulle ha pengarna idag

Dåligt planerat där. Lät ganska otroligt.

Jag sade att jag inte hinner hämta idag och ge han pengarna. Men jag kommer att göra ett nytt försök i morgon och se om den är kvar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du borde inse att han duperar dig..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du borde inse att han duperar dig..

 

Äh, jag skickar inga pengar.

Får se vad han säger imorgon. Då ska jag dessutom säga att jag är i Sorsele och se om han är intresserad fortfarande av att sälja för 6000:-.

Tvivlar på att det finns en MBP, men man kan aldrig vara säker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...