Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med MacBook till HDMI


Amiiiroz

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har en Macbook Pro 13" och vill koppla den till min 50" Samsung tv.

 

Jag har köpt en Mini-dvi - HDMI adapter som man sedan sätter i HDMI ingången i tv:n.

Skärmen blir blå i datorn en sek, men sen står det ingen signal i tv?

Varför får jag inte ihop det?

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Råddat i rubriken. Använd både stora och små bokstäver, snälla.

 

Axelman moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Samma frågor finns besvarade många gånger i rätt forumdel. Flyttar dit. :)

 

Dennis är något på spåren. Ett annat vanligt fel är att du kör spegling från Macbooken och den upplösningen klarar inte många teveapparater att visa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bara en hdmi utgång, trycker på hdmiknappen på fjärren helt enkelt. Vad kan jag då göra fel? Tips på vad jag ska göra för att lösa detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Jag har bara en hdmi utgång, trycker på hdmiknappen på fjärren helt enkelt. Vad kan jag då göra fel? Tips på vad jag ska göra för att lösa detta?

Har du endast en hdmi-kontakt (ingång för övrigt :) ) på din teve så är det en gammal modell. Då måste du titta i tevens handbok vilka upplösningar den klarar av att ta emot och ställa in Macen på det. Den kommer sannolikt att fungera med 1280x720 (720p) eller åtminstone 1024x768 pixlar. Det underlättar att välja att visa bilskärmsmenyn så att du direkt från Macen kan välja upplösning mot teven och slå av speglingen.

 

Innan du gjort detta får du inte bild eftersom du skickar en signal teven inte kan hantera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite knepiga svar för en macrookie som mig. Hur gör jag den inställningen då? Att visa bildskärm? Jag har testat art ändra resolution men det kommer intr fram ngn bild ändå. Jag testade förut med vga adapter istället, samma där. Hände lnget..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Alla inställningar du behöver göra från Macens sida gör du i Systeminställningar/Bildskärmar. Kryssa för att visa bildskärmsmenyn så får du direkt info i den menyn om vad du kör varje skärm i för upplösning och frekvens. Sedan kan man gå vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...