Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ny på SwitchresX - förstår inte hur det fungerar


Pretorian

Rekommendera Poster

Jag har en Mini från årsskiftet 06/07. Nu vill jag koppla den till min Panasonic projektor, PTAE300. Det sker via en DVI-D-kabel, direkt från Minin till projjen, ingar adaptrar eller liknande. Men jag får ingen bild. Har googlat och letat men lyckas inte.

 

Jag har en liten LCD-monitor bredvid som jag använder för att testa olika upplösningar. Då kopplar jag Minin via DVI->HDMI in i monitorn och så testar jag en upplösning och sen kopplar jag in Minin till projjen för att se om något händer men ingen skillnad. Jag har även tagit bort några plist-filer som ska tömma bildinställningar etc men inget hjälper.

 

Vad tror ni jag kan göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde någon slags reset genom att dra ut nätkontakten och hålla in "On-knappen" i fem sek men det hjälpte inte. Nu har jag faktiskt precis lyckats få bild genom att använda Apple Remote Desktop och bläddra genom upplösningar. Den som fungerar bäst är 800x600 men då blir det inte widescreen, det är 4:3 vilket inte passar min 16:9 proj. Så nu har jag köpt switchresx för att se om jag kan få in rätt upplösning. Men det programmet är verkligen krångligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försöker få igång Minin till projektorn som har upplösning 960 x 540 men kan endast som standard välja 800 x 600 så jag skaffade SwitchresX. Men jag har skapat en Custom med 960 x 540 och bootat om datorn men jag kan ändå inte välja den upplösningen. Vet ni hur det programmet fungerar och hur jag ska göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

SwitchresX är piligt och kräver en del svordomar. Jag är oklar på ifall OS X verkligen tillåter lägre upplösning än 800 respektive 600 pixlar. Projektorn kan också vara petig med exakt synkinformation för att köra i 1:1-förhållande eftersom 960x540 inte är någon standardiserat signal.

 

Ett alternativ för att få grepp om programmet är att välja en 16:9-upplösning som du vet att projektorn tar emot och få den att lyckas. Sedan blir det till att pröva sig fram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte hur jag gjorde men jag lyckades hitta någon konstig upplösning som EDID-filen gav, den som hämtar info från projektorn. Vet inte om det är optimalt men jag har 16:9 ivarjefall. Nu har jag massa andra problem men det hittar ni i andra ämneskategorier.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Fortsätt helst med frågor relaterade till projektorn i samma tråd. Finns ingen poäng att nysta upp ett problem till småtrådar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...