Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Vad ska jag ha?

paradigmseven

Recommended Posts

Yo peeps!

Har precis tillförskaffat en Macbook Pro och undrar om det är värt att handla tillbehör osv på Macforum?

Behöver hdmi till tv'n, word, pro tools, ett bra ljudkort, firewire, trådlös mus o tangentbord.

Kan jag få lite förslag på vad som är bäst? Hade vart grymt uppskattat.

Firewire är universell förmodar jag - eller behlver jag köpa nån exklusiv mac-adapter likt med hdmi?

Kan ni rekommendera nåt annat program rakt av som är bra att köpa? Är. virusprogram? Brandvägg? Är förmodligen pc-skadad med det tankesättet.

Angående word - är det möjligt att avauktorisera det på sin windows-dator o på nåt sätt installera det på mac? Måste jag köpa nytt?

Hur fungerar det egentligen med hdmi - vilka adaptrar behöver jag? Vad är bäst?

Dumma frågor kanske, men är total mac-newbie o något stressad så ni får ursäkta.

Knata in på macforum, de kan hjälpa dig med allt du vill veta.... Köpte du datorn där? Kunde ju ställt alla frågor samtidigt då....

FW är en industristandard, men vad ska du köra via FW? Hårddisk? Ljudkort? Kontakten på din dator är en FW800, vilket du ser om du tittar i den lilla handboken som följer med.

Är det ljudkort du behöver, så har säkert macforum, annars besök en riktig musikaffär för att få råd och tips av proffs...

Brandvägg är inbyggd i OS X, du hittar den i systeminställningar -> säkerhet

Office:Mac finns att köpa, köper du det nu så ingår gratis uppgradering till Office:Mac 2011 när det lanseras. Annars finns alternativ som OpenOffice, NeoOffice, iWork mfl... i prisklassen gratis och uppåt och nej, du kan inte konvertera din licens från windows till OS X

HDMI finns adaptrar att köpa som konverterar från DP som sitter på datorn. Tänk på att du ska ha en adapter som stöder ljud via DP.....

som mattem sa, bara o gå in hos macforum

Dom kommer hjälpa dig, och ge dig bra lösningar.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...