Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Den rebelliska prylnörden skriker inom mig!


sallis

Rekommendera Poster

Ja, idag så beställde jag en iPhone 4 32GB till min far.

Han har inget emot att den är låst och att han behöver jailbreaka. Jag är inte riktigt säker ännu iallafall. Fått bra tips här om hur jag ska ta mig förbi Sveriges operatör låsningar.

Visst, jag kan skicka efter en iPhone 4 nu till mig själv, men jag har börjat snegla på en iPad och just nu så skriker någonting inom mig att jag bara måste ha denna grej. Blir förbannad på att jag har ärvt min fars teknik och pryl-fixering! >_< Jag har ju inget jobb så jag kan ju inte gotta mig för mycket grejer!

 

Tänkte fråga; hur funkar era iPads till vardags i sverige? Jag har ett fastpris abonnemang med telenor så kan surfa hur mycket jag vill, dvs om jag skaffar en iPad så blir det en med 3G. Är den klumpig? Jag åker kommunalt varje morgon och eftermiddag från skolan vilket tar 1h 30min. Har en hel del tid över då jag inte klarar av att jobba på tåget, läsa funkar dock bra. Men vore kul att kunna se videos och kolla facebook!!! Sen skulle en iPad vara fantastisk att ta anteckningar med (tror jag)!

Ni som har ipads, bär ni den med er när ni går ut t.ex på stan? Hur funkar en iPad till vardags? Det är väll det jag tänker mest på just nu. Vore kul med ett svar!

 

Slutsatsen blir;

Är en iPad något som en student skulle kunna använda? Skulle en macbook+iPhone vara bättre?

 

MVH, Sallis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan att äga en iPad (har bara lekt med en) blir svaret efter en nanosekunds tvekan - MacBook + iPhone!

Då får du: En riktigt bra kamera, en schyst filmkamera, en bra iPod, telefon, "nöd"-webläsare, kalender anteckningsblock etc etc + en RIKTIG dator till sådant iPhonen inte mäktar med. Kör du iPad får du en halvmesyr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så sant så...Ska tänkta efter lite under morgondagen, dock dags för mig att gå i säng. Tar en titt här igen imorgon ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då jag är ägare av en ipad 3g modell så kan jag hålla med om föregående skribent att ipaden inte ersätter en macbook men bara på vissa punkter vill jag tillägga. att slöleka med den på längre resor finns det inget som slår inte ens en macbook. men att anteckna snabbt är inget att rekommendera då den förutom avsaknad av åäö så går det snabbare med ett riktigt tangentbord samt att vinkeln ger lätt ryggskador efter mkt skrivande. men som sagt att had en till tidsfördriv är det inget som slår;) men har du ingen dator så köp den inte för det ändamålet utan köp en macbook det är ingen dator vi pratar om.

 

/Lukas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då jag är ägare av en ipad 3g modell så kan jag hålla med om föregående skribent att ipaden inte ersätter en macbook men bara på vissa punkter vill jag tillägga. att slöleka med den på längre resor finns det inget som slår inte ens en macbook eller iphone vilket kanske är förståeligt. men att anteckna snabbt är inget att rekommendera då den förutom avsaknad av åäö så går det snabbare med ett riktigt tangentbord samt att vinkeln ger lätt ryggskador efter mkt skrivande. Har du ingen dator så köp den inte för det ändamålet utan köp en macbook det är ingen datorersättare vi pratar om.

 

/Lukas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Lukas!

Ja du, iPadn skulle funka som både något jag skulle ha på längre resor och till nytta.

Jag har en dator dock, men en PC och vill gärna sakta men säkert konverta till apple. Men deras produkter är inte det billigaste så försöker varsamt lägga ut mitt sparkapital på några utvalda produkter.

Tack iallafall Lukas! Låter som att det blir en iPhone och data då :)

 

 

Edit: Istället för att starta en ny tråd; om jag jailbreakar en iPhone med Tele2..Har jag alla funktioner som telefonen har eller är några låsta till enbart Tele2?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Edit: Istället för att starta en ny tråd; om jag jailbreakar en iPhone med Tele2..Har jag alla funktioner som telefonen har eller är några låsta till enbart Tele2?

Bra tänkt, men fel.

 

Om nu någon annan har samma frågeställning, hur ska de kunna hitta åt den här diskussionen? Poängen att ha trådar med tydliga och enkla rubriker är ju just att samma frågeställning inte ska behöva behandlas på flera ställen.

 

 

Det kanske till och med är så att just din frågeställning redan är behandlad i forumet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...