Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad för sorts HDD kontakt?


Suprafredde

Rekommendera Poster

Hejsan har en laptop HDD som jag har tagit ur en trasig HP dator, på den står det Serial ATA.

 

Men det jag vill ha reda på var jag hittar antingen adapter till att sätta i eget HDD box. Har två olika men den passar inte i någon.

 

Men jag vill veta vad det är för något, eller om någon vet var man kan fixa en sådan adapter till just denna HDD.

 

Här kommer även bild på hur det ser ut, kan kanske hjälpa mycket =)

 

 

post-56659-025109500 1284145745_thumb.jpg

 

 

post-56659-044030800 1284145770_thumb.jpg

 

 

Hoppas det finns någon som vet, vore väldigt bra om jag fick veta. För nu efter andra försöker hittar inte rätt, vill inte slösa mer pengar på om jag vet den passar eller inte :P

 

/ Suprafredde

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte vad jag ser.

 

Det är en Fujitsu

 

Modell nr: MHZ2120BH G2

 

Står - Firmware på något ställe.

 

 

Finns det någon som vet en sida där dom säljer sådana saker typ till HDD och sånt?

 

För vill verkligen ha igång HDD.

 

/ Suprafredde

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problem löst, känner mig VÄLDIGT DUM! =)

 

Men satt och kolla på HDD och titta nog pilla lite på allt, sen bara helt plötsligt så var det en adapter på HDD så nu blev den till en sån som jag har en adapter till =)

 

Man lär sig något nytt varje dag, då var inte den adaptern jag köpte i helt onödan =)

 

Men jag tackar iallafall för Alix för att han försökte hjälpa till =)

 

Mycket smilisar nu, men ska sluta skriva =)

 

/ Suprafredde

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En googling på modellnumret gav följande resultat:

 

Fujitsu MHZ2120BH-G2 120GB 5400 RPM 8MB Cache 2.5" SATA 3.0Gb/s Internal Notebook Hard Drive -Bare Drive

 

Det borde innebära att du kan sätta in den i ett SATA-kabinett för 2,5-tumsdiskar. Som den här.

Jag garanterar dock inget. SATA-kontakten på mina hårddiskar ser annorlunda ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En googling på modellnumret gav följande resultat:

 

Fujitsu MHZ2120BH-G2 120GB 5400 RPM 8MB Cache 2.5" SATA 3.0Gb/s Internal Notebook Hard Drive -Bare Drive

 

Det borde innebära att du kan sätta in den i ett SATA-kabinett för 2,5-tumsdiskar. Som den här.

Jag garanterar dock inget. SATA-kontakten på mina hårddiskar ser annorlunda ut.

 

Tack så mycket för din forskning och att du hjälpte till och tog din fridtid till det. =) uppskattas mycket.

 

/ Suprafredde

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...