Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fråga om iTunes och Spotify i iPhone4


Gäst

Rekommendera Poster

Hej

 

Har inte uppgraderat min 3G till iOS 2 förut så min nya iPhone 4 är lite annorlunda.

Min fråga är följande: I tidigare version av iPhone så kunde man klicka igång iTunes

från hörlurarna bara genom att klicka en gång. iTunes gick igång från senaste låt men

det gick inte att styra Spotify på detta sätt

Nu funkar det att "byta låt " även på Spotyfy vilket är najs men jag kan inte från ingenting

bara klicka på mina in ear lurars playknapp och sätta igång något.

 

Gör jag fel eller skall det vara så?

 

Ursäkta om detta diskuterats förut. Mit internet på jobbet strular som bara den och mina

sökresultat resulterar i att ie7 hänger sig (jo jag vet :( )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har startat spotify och pausat så startar det igen när du använder knappen på headsettet. Vet inte om det gäller hur länge som hällst eller om iphonen stänger ner spotify efter ett tag för att spara ram, batteri eller något. Men spotify måste vara den mediaspelarer som är vald. Tryck 2 ggr på hemknappen och gå till vänster. Om spotify är där så borde det gå att starta med headsettet eller någon annan playknapp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter ytterligare tester (tack för hjälp förresten :) ) funkar nu playknappen på lurarna.

Använder dock inte originallurar då jag inte tycker ljudet i dom är bra. Mina andra har

nog bara lite glapp i knappen ;)

 

Famax: Om jag inte har något igång från början så startar alltid iPoden och aldrig Spotify

Tror du har rätt i att den stänger av appen för att spara batteri etc

 

/z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du dubbel klickar på home knappen och slidar till media knapparna. Om spotify ikonen ligger där istället för ipod. Så bör det funka att trycka en gång. Om du pausat musiken i spotify under en längre tid, kan det hända att det stängs av av sig själv för att som Famax skrev spara ram minnet. Brukar hända om man gör något krävande som att spela spel eller surfar på safari. Detta gäller alla program som körs i bakgrunden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...