Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Typsnitt ballat ur i OS X SN


Orlio

Rekommendera Poster

Hallå,

jag har ett problem som irriterar mig något fruktansvärt. På något sätt har typsnittet i framförallt webbläsare ändrats. Alltså, när jag i exempelvis Google Chrome eller Firefox läser text så ser jag den i ett annat typsnitt än tidigare. Typsnittet är dessutom rejält skruvat och svårläst. HUR ändrar jag tillbaka till standardtypsnitt på vanlig löptext i webbläsare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Det gör du i respektive webbläsaren. Annars sitter det en stilmal på de flesta sajter som kör över de inställningar du gör i webbläsaren.

 

Att du får knas med typsnitt kan bero på att du har installerat ett korrupt typsnitt. Du kan använda programmet Typsnittsbok för kontrollera och felsöka typsnitt. En säker start kan också hjälpa då det rensar systemets cachning av typsnitt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gör du i respektive webbläsaren. Annars sitter det en stilmal på de flesta sajter som kör över de inställningar du gör i webbläsaren.

 

Att du får knas med typsnitt kan bero på att du har installerat ett korrupt typsnitt. Du kan använda programmet Typsnittsbok för kontrollera och felsöka typsnitt. En säker start kan också hjälpa då det rensar systemets cachning av typsnitt.

 

 

 

På något sätt hade ett typsnitt (Laurent HW) hamnat under Arial i typsnittsboken, så när jag tog bort det ur Arial löste det sig! Tack för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...