Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpa en Amerikansk Apple TV


co.est

Rekommendera Poster

Hej, tror ni det kommer finnas tekniska hinder med att köpa en ATV i USA när de släpps?

 

Det jag kom att tänka på är strömmen men som jag förstår det skall det bara vara att stoppa i en svensk kontakt då all ny elektronik skall vara kompatibelt med 120-240V.

 

Sen är det ju bara att hoppas att det kommer att komma ett svenskt hyrfilmssystem framöver. Tills dess funkar det ju fint att strömma från iTunes.

 

Det borde väl även gå att hyra amerikanska filmer och serier om man har ett amerikansk iTuneskonto som man tankar med giftcards?

 

//P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, tror ni det kommer finnas tekniska hinder med att köpa en ATV i USA när de släpps?

 

Det jag kom att tänka på är strömmen men som jag förstår det skall det bara vara att stoppa i en svensk kontakt då all ny elektronik skall vara kompatibelt med 120-240V.

 

Sen är det ju bara att hoppas att det kommer att komma ett svenskt hyrfilmssystem framöver. Tills dess funkar det ju fint att strömma från iTunes.

 

Det borde väl även gå att hyra amerikanska filmer och serier om man har ett amerikansk iTuneskonto som man tankar med giftcards?

 

//P

Nej, det ska inte vara några tekniska hinder. Och den är så billig att du inte behöver betala tull eller moms om du tar in den själv. (Du får ta in varor för totalt 4300kr utan tull och moms.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt å säga. Apple kan få ett ryck och få för sig att blocka alla ipadresser utanför USA i den amerikanska Itunes. Man vet inte vad de gör i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har försökt hitta lite dokumentation om streamningen till denna men har gått lite på grund.

Kan man bara streama från iTunes eller kan man streama från en utdelad mapp tex

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt å säga. Apple kan få ett ryck och få för sig att blocka alla ipadresser utanför USA i den amerikanska Itunes. Man vet inte vad de gör i framtiden.

 

Redan idag får du inte ha ett amerikanskt Itunes konto när du bor i vårt långa land, Apple har rätt att spärra kontot och uppmana dig att skaffa ett svenskt konto. Hitils har Apple inte brytt sig, jag själv har haft ett amerikanskt konto i månader utan problem. En spekulation från min sida är när ATV (Apple TV) släpps och EU börjar lipa om upphovsrätt så kommer Apple att skärpa upp kraven och spärra suspekta konton, jag har inga belägg för detta utan är ren spekulation. :)

 

Som jag har fattat det kan du hyra filmer och tv serier via ditt amerikanska iTunes konto i Sverige, så länge du tankar det med US GiftCard. Vill du däremot kunna se film via Netflix i din ATV så behöver du ett VPN konto där du ser ut att bo i USA.

 

Hos StrongVPN kan du få ett OpenVPN konto i NewYork för 10dollar i månaden, de säljer även färdig konfigurerade routrar vilket är smidigt. Kopplas in mellan bredbandsmodemet och hemma nätverket och vips ser det ut som du sitter i NewYork. Jag testade hastigheten med Bredbandskollen (mätstation Göteborg) mot deras OpenVPN server i NewYork, mellan 4-10 Mbit ner, 0,5-1,6 Mbit upp. Det är bra!

 

Jag kommer lätt att skaffa en ATV, 99cent för det senaste House avsnittet är en seriös konkurrent till Piratebay.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Redan idag får du inte ha ett amerikanskt Itunes konto när du bor i vårt långa land, Apple har rätt att spärra kontot och uppmana dig att skaffa ett svenskt konto. Hitils har Apple inte brytt sig, jag själv har haft ett amerikanskt konto i månader utan problem. En spekulation från min sida är när ATV (Apple TV) släpps och EU börjar lipa om upphovsrätt så kommer Apple att skärpa upp kraven och spärra suspekta konton, jag har inga belägg för detta utan är ren spekulation. :)

 

Som jag har fattat det kan du hyra filmer och tv serier via ditt amerikanska iTunes konto i Sverige, så länge du tankar det med US GiftCard. Vill du däremot kunna se film via Netflix i din ATV så behöver du ett VPN konto där du ser ut att bo i USA.

 

Hos StrongVPN kan du få ett OpenVPN konto i NewYork för 10dollar i månaden, de säljer även färdig konfigurerade routrar vilket är smidigt. Kopplas in mellan bredbandsmodemet och hemma nätverket och vips ser det ut som du sitter i NewYork. Jag testade hastigheten med Bredbandskollen (mätstation Göteborg) mot deras OpenVPN server i NewYork, mellan 4-10 Mbit ner, 0,5-1,6 Mbit upp. Det är bra!

 

Jag kommer lätt att skaffa en ATV, 99cent för det senaste House avsnittet är en seriös konkurrent till Piratebay.

 

härligt!

Jag har precis skaffat ett amerikanskt konto i förebyggande syfte och ATV'n är beställd!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett alternativ som jag är inne på är att beställa den från Tyskland så slipper man bekymret med nätsladden... ATV:n blir kanske dyrare, men vet inte om man tjänar något på frakt och nätladd/kontakt... :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett alternativ som jag är inne på är att beställa den från Tyskland så slipper man bekymret med nätsladden... ATV:n blir kanske dyrare, men vet inte om man tjänar något på frakt och nätladd/kontakt... :fundersam:

 

Det blir troligen inte dyrare iallefall då du slipper svensk moms och tull. Någon som har tips på ställe i EU att shoppa ATV?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

härligt!

Jag har precis skaffat ett amerikanskt konto i förebyggande syfte och ATV'n är beställd!

 

Nice!

 

Får man fråga varifrån du har beställt ATV?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice!

 

Får man fråga varifrån du har beställt ATV?

 

 

 

 

Jag beställde den på amerikanska apple store och plockar upp den hos en polare när jag åker över om en månad.

Vältajmat och smidigt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Om jag köper en Amerikansk ATV, kan jag då använda den på svenska itunes store när den väl släpps officiellt i sverige?? eller innebär den amerikanska varianten vissa restriktioner?????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag köper en Amerikansk ATV, kan jag då använda den på svenska itunes store när den väl släpps officiellt i sverige?? eller innebär den amerikanska varianten vissa restriktioner?????

 

Det kan jag inte tänka mig. dock ser jag ingen poäng med att köra med ett svenskt konto när nu möjligheten att hyra i sverige ges. Har väldigt svårt att se hur sverige ska kunna matcha det amerikanska utbudet. Men skulle det nu vara så att man har en böjelse för svenska produktioner såsom C/o Segemyr, Arn och dyligt så är det inget hinder att växla mellan ditt amerikanska och svenska konto.

 

Som det funkar idag så verkar kontrollen ligga på kreditkortet, inte på Ip-adressen. Jag är dock orolig att detta kommer att ändras när ATV skall lanseras i flera länder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick just hem min Apple TV, inköpt i USA.

 

Kan meddela att strömsladden är samma som är till många kamerabatteri-laddare m.m. Alltså en avlång kontakt med två hål, hade en sådan liggande och fungerar kanon.

 

Skapade ett amerikansk itunes-konto enligt guiden nedan, utan att ange någon kreditkortsinformation:

http://techwiredau.c...or-any-country/

 

Enda som jag saknar är att kunna strömma musik och filmer från min NAS direkt till Apple TV.

Som det är nu måste jag ha en dator igång med iTunes.

Någon som vet något sätt att streama från en NAS med iTunes server installerat? Har inget emot att gå lite "under ytan" med Unix-hack och så... :D

 

 

Sedan får man väl bara hålla tummarna och hoppas att Apple inte gör allvar i hoten om att stänga ner kontot...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle även vilja passa på att pusha lite för den fina funktionen att streama radio som det inte pratats så mycket om.

 

Tusentals, känns det som, amerikanska webkanaler att tilgå. perfekt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...