Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

PC + iTunes känner inte av min iPhone 4 - går inte att synka


drajsnow

Rekommendera Poster

Jag har en PC med Win7 64 bit, Itunes 10 och en iphone 4. Då jag kopplar ihop mobilen med datorn tänds skärmen på telefonen, datorn "surrar till" och sen händer inget. Jag har testat med alla USB portar, startat om både dator och mobil, ominstallerat itunes och nu vet jag inte vad jag skall göra.

 

Ungefär en gång av 20 känner itunes av att jag kopplat mobilen med usbn. Jag har samma problem med min ipad. Ett försök av 20 fungerar... Så här svårt kan det ju inte vara att synka dator och padda/telefon?

 

Har någon något tips hur jag skall göra eller har någon samma problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du se om batteriet laddas? Om inte har du kanske för lite ström från din dators USB-uttag. Är det en netbook?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Batteriet på iphonen börjar laddas direkt den kopplas in i datorn. Nej, det är ingen netbook.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installera om drivrutinerna till USB-portarna, testa med aktiv USB-hubb (alltså med separat ström), installera om iTunes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Vad är det för processor du har ?

AMD ? Ladda ned AMD USB Patch

Annan ? Kolla tillverkarens hemsida efter senaste drivrutiner för chipset samt usb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en core i5 jag har. Ska testa att uppdatera...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortfarande samma problem... Ibland påbörjas synkroniseringen mellan dator och mobil, för att sen avbrytas mitt i! Arg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Nåt i din dator stör !!

Prova att avinstallera antivirus-brandvägg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har faktiskt redan testat att stänga av både antivirus och brandvägg utan att det löste problemet.

 

Nu verkar jag dock hittat en lösning lika otrolig som löjlig... Dra ur laddaren till den bärbara, låt den stå och tugga ett tag så att batteriet börjar laddas när du ansluter laddaren igen. Sen är det bar att koppla in paddan och då kommer den att synka utan problem...

Helt galet, men det funkar! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Kolla på tillverkarens hemsida alt kontakta tillverkaren ang problemet med usb ska nog finnas en patch

(tror att din dator matar förlite ström till USB)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...