Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iTunes 10 + PC + iPad - iTunes känner inte av paddan


drajsnow

Rekommendera Poster

Jag har en PC med Win7 64 bit, Itunes 10 och en Ipad. Då jag kopplar ihop paddan med datorn tänds skärmen på paddan, datorn "surrar till" och sen händer inget. Jag har testat med alla USB portar, startat om både dator och padda, ominstallerat itunes och nu vet jag inte vad jag skall göra.

 

Ungefär en gång av 20 känner itunes av att jag kopplat paddan med usbn. Jag har samma problem med min iphone 4. Ett försök av 20 fungerar... Så här svårt kan det ju inte vara att synka dator och padda/telefon?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ju tur som har funktion 1/20... hos mig är det 0/20! Enda chansen jag har är att köra ny installation av iTunes 10 för att få iTunes att hitta iPad. Känns ju jäkligt kul - not!

Någon som har tips på bot?

 

/Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag laddade paddan så den hade fulladdat batteri - och då fungerade det... Vet inte om det var lösningen, men det kan ju vara värt ett försök...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, funkar vare sig med iPad eller iPhone utan att jag installerar iTunes igen, känns ju inte som en långsiktig lösning :)

Sitter just nu med iPhone, iPod och Ipad som inte synkar med iTunes plus en skrivare som inte mac osx känns vid, lite deprimerad mtp användarvänligheten...men det är ju världsliga problem...

 

Trevlig helg på er!

magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"It just works..." :)

 

Hoppas du hittar en lösning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu verkar jag hittat en lösning lika otrolig som löjlig... Dra ur laddaren till den bärbara, låt den stå och tugga ett tag så att batteriet börjar laddas när du ansluter laddaren igen. Sen är det bara att koppla in paddan och då kommer den att synka utan problem...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...