Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Väcka Macbook Pro med Logitech DiNovo Edge?


pierreaxelsson@gmail.com

Rekommendera Poster

pierreaxelsson@gmail.com

Hej!

Jag hade tänkt koppla min nya MBP 15" till min HDtv för att se på filmer med mac-locket stängt.

Jag kan desvärre inte väcka datorn efter att jag stängt den med mitt Logitech Dinovo Edge tangentbord. Någon som har samma problem?

Jag har såklart aktiverat funktionen för väckning i systeminställningar. Har hört att insoniaX kan funka men vill helst inte behöva använda det progrmamet.

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara så att datorn inte känner av din TV som extern skärm?

 

Du kan inte väcka den med musen heller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pierreaxelsson@gmail.com

Jag ser skrivbordet på tvn när locket är öppet men den tappar signal när jag stänger den. Sen går det inte väcka den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle inte rekommendera dig att ha luckan stängd medans den jobbar, blir sjukt varm eftersom de kommer in luft och värmen släpps ut genom tagentbordet.

 

Släck istället skrämen helt och låt den vara öppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pierreaxelsson@gmail.com

Tack för hjälpen. Nu har jag ett problem till, filmerna laggar på min 100hz full HD tv men inte på datorn, vad beror detta på ?

Är hdmi-kabeln för kass eller kanske har det med mini display -> hdmi-kontakten att göra ?

Måste man ha en guld-patenterad-hdmi-kabel eller vad det heter..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

guldplätterade kablar är en myt, gå inte efter det.

 

Det kan nog bero på kabeln, testa en annan kabel så märker du nog det ganska snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
pierreaxelsson@gmail.com

Har nu märkt att jag bara kan väcka datorn när jag har nätkabeln i, någon som märkt detta problem tidigare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pierreaxelsson@gmail.com

Har nu märkt att jag bara kan väcka datorn när jag har nätkabeln i, någon som märkt detta problem tidigare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...