Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Rudestroem anmäler sig...


Rudestroem

Rekommendera Poster

Hej hopp!

 

Just nu har jag levt ungefär lite mer än en vecka med min Mac...

 

Eftersom jag en längre tid suktat efter en Mac så har jag läst en hel del på forumet, men inte gått med som medlem. Nu när jag väl införskaffade mig en 13'' Macbook Pro så gjorde jag slag i saken och blev medlem på ännu ett forum på nätet.

 

Som gammal PC-användare, med erfarenheter ända sen jag var liten liten knodd och pillade i Windows 1.0, så känns hela Mac-grejen som en härlig och välbehövd nystart. Nya sätt att utföra saker, nya kortkommandon att lära sig och så vidare.

 

Över och ut,

Rudestroem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! min första mac beräknas komma imorgon och det är också en 13" Macbook pro :) har till och med tittat på lite videos på apple för och se skillnaderna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej hopp!

 

 

Välkommen! :w00t:

Rudestroem..... hmmmmm.... varför duger inte "ö" .....? :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen! :w00t:

Rudestroem..... hmmmmm.... varför duger inte "ö" .....? :whistling:

 

Nej, men på IRC och nästan över allt annars så brukar inte åäö eller andra "specialtecken" funkagera i användarnamn.. så därav blev det "oe" av bara farten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter en vecka med Mac är man väl nästan redo för en liten välkomstpresent :)

http://www.cs.lth.se/Ludat/Genvagar_i_Mac_OS_X.pdf (hemmagjord av inte mej, men rätt bra ändå)

För de vanligaste kortkommandona så räcker det oftast att byta ut ctrl mot kringla så är man hemma.

 

Åsså välkommen Rudestroem till sekten! :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry, Rudestroem, för att presenten jag skickade var lite väl gammal, med bäst före-datum snart 7 år sen. Det var inte ett avsiktligt misstag; måste ha varit den mänskliga faktorn, antar jag... Skyller iaf på det. :)

Många gamla kortkommandon är ’tidlösa’ och således fortfarande aktuella, en del har ändrats, en del nya har tillkommit.

Tillåt mej kompensera för det delvisa missödet med hjälp av en bara knappt 2 månader färsk bonussida:

http://support.apple.com/kb/HT1343?viewlocale=sv_SE

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...