Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kalendersynk fungerar ej (mobileme - ical)


zwenzzon

Rekommendera Poster

gokväll på er!

började använda mobile me för någon vecka sedan för att kunna synca trådlöst med alla mina andra apple-prylar och det funkade klockrent ett tag.

nu funkar inte syncen med kalendern alls längre (via iPhone och iCal) sen ett tag tillbaka vilket är något irriterande.

syncen fungerar varken via kabel eller trådlöst. det är BARA kalendern som vägrar synca, allt annat fungerar.

jag har en mac mini och en iPad inkopplad också till mobile me och dom syncar hur bra och problemfritt som helst, iPaden både via kabel och trådlöst.

har jämfört inställningarna på iPaden och iPhonen och det är precis densamma men fungerar ändå inte på iPhonen.

iPhonen har jag blåst totalt 2 gånger, uppdaterat mjukvaran och försökt lägga till och ta bort konto X antal gånger, men det funkar ändå inte.

när jag syncar iPhonen via kabel så börjar syncen med en säkerhetskopia sen går den vidare till kontakter men när den kommer till kalendern så bara står den och tuggar en stund tills luren startar om och då börja syncen om osv osv, så kan det stå i 12h utan problem.....

vad göra!!?

någon som haft eller har samma bekymmer?

tips?

tack på förhand!

//z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Samma här! Synkning har fungerat klockrent med min Sony Ericsson, men inte längre... "Ingen skrivbar kalender hittades"!!! Adresser fungerar, alltså bara kalendern som vägrar och det går inte att välja kalendersynkning utan att få detta felmeddelande. Irriterande...

Förmodar att det är en bugg i någon av de senaste uppdateringarna (jag synkar bara någon gång per vecka så jag är osäker på när detta hände). Eller, finns det någon egen lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hos mig funkar synken till iPaden ibland, satt och la in flera händelser alldeles nyss, nu är de borta. Finns ingenstans. iPhonens synkning tar oerhört lång tid om den alls vill fungera. Verkar vara något helt totalt galet.

 

 

Hm nu precis i skrivande stund, upptäckte jag att alla poster finns på mobileme-kalendern online. Har typ dubbel- och tripperposter där. Dvs måste det vara något med push, ut till enheterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...