Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köp av iPad


_WBC_1

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag vet att jag inte direkt är snabb på kulan, men nu känner jag att det är dags att köpa sig en Ipad 3G. Jag funderar på att be min kusin som bor i USA köpa en och skicka den. Det går ju att hon öppnar den och skickar den med ett brev att den är glömd. Eller skickar som gåva så brukar tullen lösa sig, det jag undrar är det något jag måste tänka på. Sim kortet kan jag klippa till, och tangentbordet är inte svenskt men man kan hålla in respektive knapp för att få åäö. Men vad bör jag tänka på om jag skall köpa den från USA?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns väl inget mer att tillägga än det du redan vet angående postgången / tullen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3G versionen är inte låst på något sätt va?

 

Nej, min är från Spanien. Fungerar kanon. Beställ Micro-SIM från din operatör bara.

/Fredrick

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom 3 paddorna ifrån 767 Fifth Avenue NY fungerar ypperligt sedan den 29 April.

 

Svar nej, de är EJ låsta.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man blev ju lite fundersam om det kommer en ny Ipad om ett tag om man skall köpa den nu. (Vadå beslutsångest)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom ihåg att laddaren kommer med en amerikansk väggkontakt och det kan vara en bra idé att byta stickproppen mot en svensk, iphoneladdaren/datorn funkar men går väldigt långsamt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet någon om åäö finns på ipad tangentbordet än?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet någon om åäö finns på ipad tangentbordet än?

Kommer till 99% med iOs 4.2 om några veckor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur är det igentligen att skriva på ett sånt virtuellt tagentbord??

 

kan man skriva fort?

blir det mycket fel skrivet?

 

nyfiken =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur är det igentligen att skriva på ett sånt virtuellt tagentbord??

 

kan man skriva fort?

blir det mycket fel skrivet?

 

nyfiken =)

 

 

Du kan skriva lika fort som du kan på ett "vanligt" tangenbord & det blir inte mycket mer fel än vad du skriver fel i valiga fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*bump*

 

Har också lite frågor om iPad:

 

  1. Läste idag tror jag, att alla iPad's tydligen inte var olåsta. Jag har till 99% bestämt mig för att köpa en nu på spelbutiken.se, men först måste jag veta att jag bara kan knalla in på Telia och hämta ett Micro-SIM-kort och att det kommer funka.
  2. Måste jag ha ett speciellt abonnemang till iPad eller kan jag köra med mitt mobilabonnemang (som jag inte längre använder) där 10GB fri surf ingår?

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*bump*

 

Har också lite frågor om iPad:

 

  1. Läste idag tror jag, att alla iPad's tydligen inte var olåsta. Jag har till 99% bestämt mig för att köpa en nu på spelbutiken.se, men först måste jag veta att jag bara kan knalla in på Telia och hämta ett Micro-SIM-kort och att det kommer funka.
  2. Måste jag ha ett speciellt abonnemang till iPad eller kan jag köra med mitt mobilabonnemang (som jag inte längre använder) där 10GB fri surf ingår?

Tacksam för svar!

 

1. Vad jag har förstått ska det INTE finnas operatörslåsta iPads!

 

2. Jag har ett tvillingkort via Telenor och jag använder fri surf via mitt vanliga iPhone-abonnemang! = )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Vad jag har förstått ska det INTE finnas operatörslåsta iPads!

 

2. Jag har ett tvillingkort via Telenor och jag använder fri surf via mitt vanliga iPhone-abonnemang! = )

 

Najs.

Tack tack. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad kostar en iPad 3G 16 gb om man vill importera den från USA?? Eller kostar den ungefär lika mycket i England som i staterna? Ska nämligen till London snart och hade vart nice om man kunde få den lite billigare där :) Är riktigt sugen på iPad fastän jag har iPhone 4 :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner du någon som kan ta med en iPad från USA så är det billigast.Ska du importera kan du åka på tull och viss moms och då kasken det inte blir så mycket billligare Än om du köper i England.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...