Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fördela bandbredd mellan applikationer


NisseO

Rekommendera Poster

Jag har börjat lyssna på radio via iTunes, nu när man kan få in hela Sveriges Radios utbud. När jag då har radion igång och laddar en tung sida (med flash eller liknande) tar webbläsaren hela bandbredden och radion stänger av eller hoppar till nästa kanal, eftersom den tydligen upplever ett "slut på spåret" då internet-kontakten uteblir.

 

Finns det någon metod eller någon liten applikation som kan begränsa den bandbredd som ett program kan ta ut, så att problemet inte uppkommer? (Dagens i-landsproblem, jag vet, men det är kul att fixa sådant också. :) )

 

Det är inget problem begränsat till just denna funktion, då jag minns att jag velat ha en sådan möjlighet tidigare. I torrent-klienten kan man ju som regel begränsa nedladdningshastigheten...

Kan väl tillägga, för att undvika snack om att skaffa bättre lina, att jag har rätt begränsad bandbredd på 2 mbit, men tyvärr inte kan uppgradera till en rimlig och försvarbar kostnad för tillfället. Problemet skulle troligen uppstå även med de 8 mbit jag inte kan få.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!

 

Efter lite eget googlande hittade jag ett program som heter Throttled Pro, som verkar kunna fixa det här. Ska prova det och se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...