Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilket projektverktyg / todo är bäst?


Oddity

Rekommendera Poster

Tjena, i jobbet ska jag börja använda ett program för att hålla kolla på mina todos. För tillfället använder jag Things som finns både till OSX och iPhone, dock måste man "fulsynka" genom dropbox för att få det på samtliga datorer. Det jag behöver är ett smidigt program där jag kan enkelt fylla på allt jag skall göra, och sedan markera att det är gjort. Viktigast är dock att jag kan synka mellan alla mina macar. Jag älskar things, bara surt att det är krångligt att synka det hela.

 

Bäst vore att hitta ett liknande program som Things, men som går att synka och även helst dela med sig av uppgifter till andra i företaget som använder sig av samma program.

 

Någon som använder projektverktyg / todo-program i arbetet? Förslag? =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder Awesome Note.

Fast då använder jag bara det i iPhonen, ingen synk.

Det finns Google Docs synk och även Evernote synk i programmet.

 

Things verkar jävligt bra annars :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder 2Do och tycker det är helt klockrent, pushnotiser, alarm, platser osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder 2Do och tycker det är helt klockrent, pushnotiser, alarm, platser osv.

Samma här och det synkar ju, förvisso bara när man är på samma nätverk, men det räcker än så länge.

 

Testar Soho Organizer och Notes på datorn och om det blir ett inköp så lär jag väl köra iPhone-appen också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Tjena, i jobbet ska jag börja använda ett program för att hålla kolla på mina todos. För tillfället använder jag Things som finns både till OSX och iPhone, dock måste man "fulsynka" genom dropbox för att få det på samtliga datorer. Det jag behöver är ett smidigt program där jag kan enkelt fylla på allt jag skall göra, och sedan markera att det är gjort. Viktigast är dock att jag kan synka mellan alla mina macar. Jag älskar things, bara surt att det är krångligt att synka det hela.

 

Bäst vore att hitta ett liknande program som Things, men som går att synka och även helst dela med sig av uppgifter till andra i företaget som använder sig av samma program.

 

Någon som använder projektverktyg / todo-program i arbetet? Förslag? =)

 

 

 

Vi är några eldsjälar som träffas och dela erfarenheter inom främst GTD, http://www.facebook.com/pages/GTDare/132651886785188 Där lägger vi upp våra favoritsystem och utvärderar nya regelbundet.

Har samma problem med synken, måste ha PC på jobbet och kommer hela tiden efter med mina synkningar. Om du gillar gränssnittet på Everynote tycker jag att de har de bästa funktionerna, men det var inte så cleant som jag är van vid från Things.

Kolla Klaras post i gruppen om Omnifocus med Mailtag, var den bästa setup jag sett, men vet inte hur Omnifocus synkar. Ggqueues.com är enbart webbaserat men såg enkelt och bra ut, går även att dela ToDos. Professionellt använder jag Severa.com, men det är mycket med avancerat projektverktyg. Däremot gillar jag dess funktion att "bocka" av utförda uppgifter i kalendern så att de byter färg och att varje ToDos mot kund kan kopplas till tidrapporteringen.

 

Lycka till!

Emma

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...