Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bootcamp-fråga!


Suprafredde

Rekommendera Poster

Hejsan som rubriken lyder =)

 

Men när man ska installera med Bootcamp och allt det, behöver du en Win & Mac skiva. Installerar Bootcamp om OS X eller vill den bara ha det för att den ska det?

 

Sen om man har 10.6 OS X men sätter i en OS X 10.5 skiva, funkar det eller måste det vara samma OS X som man har på datorn när man ska installera Win genom bootcamp?

 

Har funderat på detta i månader nu, men kom och tänka på det att skulle testa och se om man får svar här =)

 

/ Suprafredde

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver bara OS X-skivan för att installera drivrutinerna i Windows när du väl har installerat det.

Förmodligen måste du ha skivan som kom med din dator, för att rätt drivisar skall installeras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bootcamp installerar inte om OSX, utan lämnar det (om ingenting går fel) intakt. Men den tar det lediga utrymmet från OSX disken och gör en egen partition för Windows, så se till att ha mycket ledigt utrymme bara. Det ska nog gå bra med både en 10.5 skiva eller 10.6

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan varför säger den så här?

 

post-56659-032584100 1284060961_thumb.png

 

Hårddisken är av det förmatet. Kan ju inte formatera om hårddisken så måste hela datan göras det. Lite hjälp hade varit jätte snällt =)

 

 

Tack för svar / Fredrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte säker, men tre saker du kan kolla på.

- Reparera skivbehörigheter

- Kolla så partitionskartan är GUID-paritionstabell

- Som jag sa innan, se till att du har tillräckligt utrymme (minst 10GB mer än du vill windowsparitionen ska va)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är GUID, den hitta inget fel på hårddisk.

 

Jag testade med 20GB till win nu sist jag testade. Hade tänkt lägga in xp bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan varför säger den så här?

 

post-56659-032584100 1284060961_thumb.png

Det står på de två första raderna i meddelandet: Det ligger filer i vägen för partitioneringen.

Resten av meddelandet talar om vad du gör åt det.

 

Varför kan du inte formatera om disken? För du har väl backup?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har jag enkla frågor, tittar runt lite men hittar inte var man antingen hur man gör bakup eller hur man defragmerar :P

 

Guide på hur man gör det hade varit snällt =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har jag enkla frågor, tittar runt lite men hittar inte var man antingen hur man gör bakup eller hur man defragmerar :P

 

Guide på hur man gör det hade varit snällt =)

Här har du en länk om backup: Speciellt program för backup

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har Timemachine, men fattar NADDA på den :P

 

Men tanka ner SuperDuper, hur fungerar det. Vad ska man välja - Valde min hårddisk till Disk Image - rätt eller fel? det gick bara välja Disk Image.

 

Sen efter det ska man välja vad? ska ju säkerhets kopiera den, så jag kan formatera om HDD - Spara som "det namn man vill" Till "Där man vill" Image typ ? Compression level?

 

Tack för svar / Suprafredde

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...