Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med Wifi


AALBINN

Rekommendera Poster

Tjena! Köpte en iMac igår vilket jag vart jätte glad över. Men så ska det ju alltid krångla! Har ju installerat klart allt och så, men jag har ingen WIFI-ikon upp till höger som alla andra verkar ha?! Sen när jag använder Airport- så hittar jag inget! Desperat efter hjälp! Kontakta mig snarast!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klicka på äpplet uppe till vänster och välj "om den här datorn". Klicka på "mer information". Där bör du se datorns hårdvara. Syns inte Airport-kortet där, så har du inget eller så har befintligt kort gått sönder eller tappat kontakten med datorn.

Vad är det för dator du köpt? Begagnad eller ny?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klicka i rutan, visa airportstatus i menyraden under systeminställningar -> Nätverk

post-34005-061975700 1284017390_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klicka på äpplet uppe till vänster och välj "om den här datorn". Klicka på "mer information". Där bör du se datorns hårdvara. Syns inte Airport-kortet där, så har du inget eller så har befintligt kort gått sönder eller tappat kontakten med datorn.

Vad är det för dator du köpt? Begagnad eller ny?

 

När jag klickade på "Airport-kort" står det "Ingen information hittades.

 

Köpte den begagnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klicka i rutan, visa airportstatus i menyraden under systeminställningar -> Nätverk

 

Problemet är att jag inte har någon "Airport" i menyn.

Tack ändå för visat intresse!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag klickade på "Airport-kort" står det "Ingen information hittades.

 

Köpte den begagnad.

 

OK, då har vi hittat pudels kärna....

 

Vad är det för modell på din iMac? Står modell längst upp i systeminformation

Inta alls ovanligt att saker skakar loss vid transporter. Eller så är helt enkelt kortet trasigt.

 

Gör en reset av SMC och PRAM, kan hjälpa...

 

EDIT: är datorn nyare än ett år kan du lämna in den kostnadsfritt, upp till tre år om utökad applecare är köpt till den. Annars får du hävda att felet inte beror på yttre åverkan enligt konsumentköpslagen....

 

Garantistatus hittar du här, serienummer hittar du i systeminformation

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, då har vi hittat pudels kärna....

 

Vad är det för modell på din iMac? Står modell längst upp i systeminformation

Inta alls ovanligt att saker skakar loss vid transporter. Eller så är helt enkelt kortet trasigt.

 

Gör en reset av SMC och PRAM, kan hjälpa...

 

EDIT: är datorn nyare än ett år kan du lämna in den kostnadsfritt, upp till tre år om utökad applecare är köpt till den. Annars får du hävda att felet inte beror på yttre åverkan enligt konsumentköpslagen....

 

Garantistatus hittar du här, serienummer hittar du i systeminformation

 

Inget funkade. Du tror inte jag kan köpa till något, som typ Airport-express eller något liknande? Kommer det funka? Tacksam för svar.

Mvh Albin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jajjemen, dock har det jag länkade en rejäl antenn och bör vara betydligt bättre i fråga om signalstyrka. Men har du inte långt till router och har massor av våningsplan med armerad betong så funkar det du länkar precis lika bra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...