Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ingen datatrafik fungerar :-(


Lugnegård

Rekommendera Poster

Jag köpte en iphone 4, 32 gig från Tre med kontantkort för att kunna fortsätta med mitt Teliaabonemang. På en gång jag hade packat upp den surfade jag in på www.jailbreakme.com. Hela processen med Ultrasnow gick smärtfritt. Jag satte in mitt micro-sim från telia och allt var frid och fröjd. Det gick supersnabbt att surfa på mitt Wifi och även 3G gick riktigt snabbt också. Jag var supernöjd. MEN, helt plötsligt la datanätet av. Full mottagning på både Wifi och 3G. Jag kan inte surfa, inte komma in på Appstore, inte skicka MMS. Att ringa fungerar toppen. Jag började med att återställa nätverksinställningar, ingen framgång. Provade med kontantkortet från 3, ingen framgång.

Jag tänkte att det kanske var något med jailbreakaandet som strulat, och eftersom 4.1 kommer under dagen tänkte prova att återställa telefonen (och hoppas på att en JB för 4.1 kommer snart). Sagt och gjort. Jag återställer och kör in 4.02, och stoppar in simmet från 3. Yes, nätet funkar!!... i 3 minuter typ. Testar att återställa nätverksinställningarna. Ingen skillnad :-(

 

Vad göra? Jag är oerhört tacksam för all hjälp!

 

Mvh

Mikael Lugnegård

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, om du tänkt använda Telia så kan du alltid kolla igenom inställningarna. Kanske inte funkar eftersom du köpte telefonen hos 3 och dom antagligen har andra inställningar.

 

Länk till Telias inställningar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du bara ska låsa upp kan du göra det direkt via 3 istället för jailbreak och unlock.

Då är det upplåst för all framtid. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har pillat lite och inser att det måste vara i wifi inställningarna det sitter. 3g uppkopplingen funkar helt plötsligt bra. Jag har aldrig varit inne och fixat med wifi-inställningarna tidigare, bara skrivit in lösenordet för mitt nätverk och tutat iväg.

Har ni några tips på vad som kan behöva åtgärdas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...