Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan inte återskapa säkerhetskopia i iTunes


Dundercalle

Rekommendera Poster

HJÄLP: Jag återställde mobilen så den uppdaterades med iOS 4.1 och nu ska jag återskapa från säkerhetskopia. Men varje gång jag höger klickar på iPhonen i iTunes för att få upp menyn där det står "återskapa från säkerhetskoppia" så kommer det upp "MobileDeviceHelper has stopped working", så jag får aldrig upp den menyn.

 

Vafan ska jag göra?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste ha hjälp. Jag är så jävla frustrerad. Vet inte vad jag ska ta mig till. Jag måste verkligen ha min mobil. Det finns ingenting jag kan göra. Googlat som ett jävla DJUUUUUUUUUR! FAN.

 

Snälla, hjälp mig. Jag måste ha tillbaka allt på min mobil. Gör vad som helst.

 

Detta hände: Jag skulle installera iOS 4.1 på min iPhone så återställde den sig. Nu när jag ska högerklicka på min iPhone för att få upp menyn med "återskapa från säkerhetskopia" så kommer "MobileDeviceHelper has stopped working" upp, vilket gör att hela iTunes hackar sig och jag inte kan återkskapa. Är så jävla besviken nu. Måste ha min iPhone... Allt som finns på!!!!

 

Problem signature:

Problem Event Name: APPCRASH

Application Name: AppleMobileDeviceHelper.exe

Application Version: 17.761.18.14

Application Timestamp: 4c5c2baa

Fault Module Name: ntdll.dll

Fault Module Version: 6.1.7600.16385

Fault Module Timestamp: 4a5bdb3b

Exception Code: c0000005

Exception Offset: 0003317f

OS Version: 6.1.7600.2.0.0.256.1

Locale ID: 1053

Additional Information 1: 0a9e

Additional Information 2: 0a9e372d3b4ad19135b953a78882e789

Additional Information 3: 0a9e

Additional Information 4: 0a9e372d3b4ad19135b953a78882e789

 

Kör på Windows 7 64-bit och iTunes 10.

 

HJÄLP MIG, Desperat! Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

installera om itunes, spara dina backups först utanför mappen där itunes sparar dessa så du kan lägga tillbaka de när du installerat om itunes.

Var backups ligger hittar du på support på apples hemsida

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

installera om itunes, spara dina backups först utanför mappen där itunes sparar dessa så du kan lägga tillbaka de när du installerat om itunes.

Var backups  ligger hittar du på support på apples hemsida

Sparas bilder, SMS, app-data, kontakter osv då också?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade inte på Apple's sida hur man sparar Backuper, bilder, SMS, app-data, kontakter osv. :-(

 

Hjälp.....

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade inte på Apple's sida hur man sparar Backuper, bilder, SMS, app-data, kontakter osv. :-(

 

Hjälp.....

 

 

 

Nu vet jag inte vad du kör för OS på din dator..

Själv kör jag windows på datorn jag synkar mot.

Då kör du backup på följande:

Öppna kör, skriv %appdata% > kopiera mappen Apple Computer .

Det andra ligger i Mina dokument > Min musik > iTunes <-- Kopiera

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte vad du kör för OS på din dator..

Själv kör jag windows på datorn jag synkar mot.

Då kör du backup på följande:

Öppna kör, skriv %appdata% > kopiera mappen Apple Computer .

Det andra ligger i Mina dokument > Min musik > iTunes <-- Kopiera

 

Redan gjort allt detta. Installerat om en gång + att jag har fört över dessa två dokument till min andra dator. Vilket resulterade i samma olycka.

 

 

Jag måste verkligen fixa detta. Kan man anlita något Apple proffs eller likande? Allt jag har är i mobilen.  :oroligoledsen:

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Dina backups är nog korupta därför crashat det

Om du går in i mobilesync mappen så finns det en logg där som säger mer i klartext vad som orsakar problemet.

Ligger nog i c:users/user/appdata/roaming/apple/mobiledevice

Skrover från huvudet nu så kan ha missat nåt men där nånsans är det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dina backups är nog korupta därför crashat det

Om du går in i mobilesync mappen så finns det en logg där som säger mer i klartext vad som orsakar problemet.

Ligger nog i c:users/user/appdata/roaming/apple/mobiledevice

Skrover från huvudet nu så kan ha missat nåt men där nånsans är det :)

 

Något är korrupt ja, det misstänker jag också.

 

 

Kan det vara från Jailbreak? Körde det för ett halvårsedan ungefär. Tyckte det var värdelöst och återställde osv.

 

Adressen du skrev är inte korrekt, kommer inte längre än till "Roaming" iaf. :-/

 

Efter en stunds sökande var detta det enda jag hittade: 2010-09-08 22:01:22.676|AppleMobileDeviceHelper.exe|3016:2984552|DeviceLinkListener.c:_copyMobileDeviceValue| ERROR: Could not connect to attached device: (null) (107)

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något är korrupt ja, det misstänker jag också.

 

 

Kan det vara från Jailbreak? Körde det för ett halvårsedan ungefär. Tyckte det var värdelöst och återställde osv.

 

Adressen du skrev är inte korrekt, kommer inte längre än till "Roaming" iaf. :-/

 

 

 

 

 

 

 

 

Byt ut apple mot Apple Computer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Efter en stunds sökande var detta det enda jag hittade: 2010-09-08 22:01:22.676|AppleMobileDeviceHelper.exe|3016:2984552|DeviceLinkListener. c:_copyMobileDeviceValue| ERROR: Could not connect to attached device: (null) (107)"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte riktigt vart du hittar din säkerhetskopia men kolla kolla så att du inte har några Voice Memos i din backup, dom brukar kunna ställa till det. Voice Memos med samma namn kan vara orsaken. Kolla även om ditt virusskydd kan orsaka det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...