Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iTunes 10 - Säkerhetskopiera först!


exxazz

Rekommendera Poster

Laddade hem iTunes 10 nyss. Av ngn förbaskad anledning lyfts inte telefonen med från iTunes 9 utan man måste återställa telefonen från en gammal säkerhetskopia. Är den kopian några dagar gammal så är man rökt. Info i telefonen som inte är säkerhetskopierad försvinner.

 

Tja - Man kan ju tycka att självklart backar jag upp telefonen innan jag installerar nya iTunes. MEN - ännu hellre - Apple borde väl för helskotta se till att lyfta med telefonen till en en version av det program som supporterar telefonen. Det är ju i de flesta fall iPhone, iPad eller iPod som är huvudprodukt.

 

OTROLIGT dåligt Apple!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Laddade hem iTunes 10 nyss. Av ngn förbaskad anledning lyfts inte telefonen med från iTunes 9 utan man måste återställa telefonen från en gammal säkerhetskopia. Är den kopian några dagar gammal så är man rökt. Info i telefonen som inte är säkerhetskopierad försvinner.

 

Tja - Man kan ju tycka att självklart backar jag upp telefonen innan jag installerar nya iTunes. MEN - ännu hellre - Apple borde väl för helskotta se till att lyfta med telefonen till en en version av det program som supporterar telefonen. Det är ju i de flesta fall iPhone, iPad eller iPod som är huvudprodukt.

 

OTROLIGT dåligt Apple!

Hände inte mig. Allt funkade, precis som det skulle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag behövde inte återställa min iPhone efter uppdatering..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar fint för mig. Inga problem alls.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga problem här heller.

Allt följde med som det skulle från nian

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga problem här heller

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iTunes 10 - Säkerhetskopiera först!

Det gör man väl alltid. :byrakrat:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

iTunes 10 - Säkerhetskopiera först

Det gör man väl alltid. :byrakrat:

 

Otippat att det skulle komma! Hur hade du tänkt att det skulle hjälpa mig just nu?

 

God ton hör till forumsnetiketten. Jag har editerat bort olämplig text.

/moderator

 

 

För er övriga:

Har ni iTunes-biblioteket på samma burk som programmet? Jag har alla filer på en NAS inkl iTunes biblioteksfil mm. Apple-support och Telia-support tror att det kan vara problemet eftersom Apple har behagat ta bort stödet för "extern lagring" såsom Apple-support kallar det. Otroligt intelligent i så fall. Rätt pissed off vid det här laget...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur hade du tänkt att det skulle hjälpa mig just nu?

Nej, det hjälper inte dig, tyvärr, men det hjälper kanske någon eller några som läser tråden att börja med backup.

Det var inte meningen att låta stöddig. Förlåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Otippat att det skulle komma! Hur hade du tänkt att det skulle hjälpa mig just nu? Besserwisser-uttalanden gör sig bäst där de hör hemma: Tillsammans med annan avföring där bak.

 

 

För er övriga:

Har ni iTunes-biblioteket på samma burk som programmet? Jag har alla filer på en NAS inkl iTunes biblioteksfil mm. Apple-support och Telia-support tror att det kan vara problemet eftersom Apple har behagat ta bort stödet för "extern lagring" såsom Apple-support kallar det. Otroligt intelligent i så fall. Rätt pissed off vid det här laget...

 

Nog det som var ditt problem ja. Jag har allt på samma disk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast säkerhetskopian som iTunes gör är väl alltid endast det senaste som finns på datorn. Det finns väl ingen "nyare telefon" i iTunes som ska "lyftas med"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast säkerhetskopian som iTunes gör är väl alltid endast det senaste som finns på datorn. Det finns väl ingen "nyare telefon" i iTunes som ska "lyftas med"?

 

Nej men om Itunes inte kommer åt informationen från en extern disk då kommer den radera det på telefonen också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...