Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

.DS_store


jonkanon

Rekommendera Poster

Hej,

 

Gjorde en sökning och fann inte något relevant runt mitt problem.

 

Varje gång jag startar så poppar det upp ett gäng finderfönster och säger följande.

 

Objektet ”.DS_Store 11-14-18 2” kan inte flyttas till papperskorgen eftersom det inte får raderas.

 

Det som skiljer är siffrorna bara. Ibland dyker det bara upp en gång och ibland runt sju gånger.

 

Jag har fem externa hårddiskar som jag misstänker kan ha med saken att göra. Och Chronosync som kör backup mellan diskarna misstänker jag försöka radera filerna då jag syncar raderade filer också. Går det att avaktivera detta gissel för externa hårddiskar. Jag sitter just nu med 39 graders feber så jag orkar inte skriva mer eller googla som en blå heller.

 

/jon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Gjorde en sökning och fann inte något relevant runt mitt problem.

 

Varje gång jag startar så poppar det upp ett gäng finderfönster och säger följande.

 

Objektet ”.DS_Store 11-14-18 2” kan inte flyttas till papperskorgen eftersom det inte får raderas.

 

Det som skiljer är siffrorna bara. Ibland dyker det bara upp en gång och ibland runt sju gånger.

 

Jag har fem externa hårddiskar som jag misstänker kan ha med saken att göra. Och Chronosync som kör backup mellan diskarna misstänker jag försöka radera filerna då jag syncar raderade filer också. Går det att avaktivera detta gissel för externa hårddiskar. Jag sitter just nu med 39 graders feber så jag orkar inte skriva mer eller googla som en blå heller.

 

/jon

Hur är diskarna formaterade? Mac OS Extended, FAT32 eller NTFS?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt är i HFS+ journalförd

Då har du något rättighetsfel. Har du något bootbart system på någon av diskarna. Om du INTE har det så ställ in att ignorera behörigheter på disken/diskarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska kika om det finns något dylikt alternativ. Tack för fingervisning.

 

/Jon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...