Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Internet lägger av?


kappy

Rekommendera Poster

Någon annan som märkt att internet ibland slutar funka? Tänker då via 3G eller så. Satt på jobbet idag och körde tethering till min macbook, det funkade bra.

 

Gick sedan ner på stan och försökte surfa och gå in på appstore, och inget funkade. Kom nu hem och försökte igen, dels surfa på mobilen dels tethra, inget funkade. Startade om mobilen, och kunde jag surfa på mobilen samt tethra igen.

 

Någon som upplevt något liknande? Lite jobbigt om man ska behöva starta om mobilen i tid och otid, och det hade ju varit kul att veta vad felet är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det problemet har jag inte stött på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag upplevde sanma problem idag... Min kompis kollade Google och laggade det genom att störa när safari laddade (klickade ett flertal gånger på sök) och varken AppStore eller safari funka. Dock funka andra internetbaserade appar? Starta om och allt funkade. Är en 4:a med 4.0.1, ej jailbreak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag upplever samma sak. Det blev efter att jag uppdaterade mobilen. Blev så igår kväll i alla fall efter 00.00 och det strulade väldigt mycket. Tappade både edge och 3G hela tiden. När jag ändrade operatör fungerade det en kort sekund tills jag stängde ned aplikationen inställningar. Startade om mobilen x antal gånger. Idag har det inte strulat något (förutom under en tågresa, men det kan jag förbise). Verkar dock som att det kan röra sig om något mjukvarufel. Min uppfattning är att det började efter "operatörsuppdateringen" i iTunes.

 

Inget fungerade att använda och meddelandet om att jag saknade uppkoppling mot internet kom upp i Safari.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När började era fel och vilken operatör har ni?

 

Mina började som sagt vid midnatt den 3 september. Jag har Halebop som operatör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har 4.0.2, Halebop. Mina har väl hållt på några dagar, kan inte sätta fingret på när det började för har haft lite strul hela tiden känns det som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara något med operatörsuppdateringen (alt. 4.0.2) + Halebop?

 

En snabb fråga - vart skall man rapportera dessa ärenden? Till Halebop? Apple?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bryr mej inte sådär jättemycket så länge det inte händer för ofta. Börja med halebop och kolla om fler haft samma problem, sen Apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tre och inga problem. Känns som ni har en sunkig operatör

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror närmast att det bara var något tillfälligt för några dagar sedan. Det har inte hänt igen, men skall håll lite koll på det ifall det uppstår fler gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en 3GS och jag har haft det problemet ca 2-3 gånger under ett och samma år....

 

Den första gången så tog det lång tid innan jag ens försökte starta om telefonen men när man väl upptäckt problematiken och dess lösning så är det ju fixat på en minut.

 

Väntar fortfarande på min 4:a...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...