Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Forumet uppgraderat


Joel Westerholm

Rekommendera Poster

Ja, trådar som bara har en rad i rubriken guppar, men inte de som har underrubrik!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 109
  • Created
  • Senaste svar

Nu kan jag inte svara på inlägg med min iPad längre. När jag klickar på snabbsvar kommer tangentborder först upp men sedan kraschar Safari. Klickar jag på avancerad redigering (eller fullständig eller vad det nu står, jag kan inte se nu eftersom jag måste välja ”IP.Board Mobile” för att överhuvudtaget kunna skriva) så får jag aldrig fram tangentbordet. Det går som sagt att använda mobilläget men det är alldeles för torftigt för en iPad och det går tyvärr inte att smidigt byta mellan de olika versionerna för när man byter version kommer man tillbaka på startsidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar nya versionen för iphone. Däremot kan jag inte hitta någon funktion för att visa nya inlägg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar nya versionen för iphone. Däremot kan jag inte hitta någon funktion för att visa nya inlägg?

 

det är en grå flik högst upp på sidan(höger sida ) tryck på den, så kommer det upp en lista med olika verktyg bland annat nya inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här långt är jag nöjd med denna nya uppgradering. Kan använda Safari utan att få problem med formateringsfunktioner, smileys och sånt. :pompoms:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu hittade jag ett till "problem"men iphone mallen,

Alla får sin profil bild som avatar över inläggen, villket gör att dom flesta inte får samma avatar bild som när man är i den vanliga mallen.

Tex får e-snobben bara en grå siluett bild i stället för sin snobben bild.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför är Hjälp på engelska?

post-113-003822900 1283670446_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Okej. Vi kollar på dessa buggar, borde gå att lösa enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Varför är Hjälp på engelska?

 

 

Det var den förut också va? Vi har inte hunnit översätta de texterna helt enkelt, rätt mycket att gå igenom. Är det ett stort problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Nu kan jag inte svara på inlägg med min iPad längre. När jag klickar på snabbsvar kommer tangentborder först upp men sedan kraschar Safari. Klickar jag på avancerad redigering (eller fullständig eller vad det nu står, jag kan inte se nu eftersom jag måste välja "IP.Board Mobile" för att överhuvudtaget kunna skriva) så får jag aldrig fram tangentbordet. Det går som sagt att använda mobilläget men det är alldeles för torftigt för en iPad och det går tyvärr inte att smidigt byta mellan de olika versionerna för när man byter version kommer man tillbaka på startsidan.

 

Hmm, det låter inte alls bra. Har du testat att rensa cachen? Kan vara gamla komponenter som ligger kvar och krånglar tillsammans med de nya. Jag var tvungen att göra det på datorn för att allt skulle börja lira ok efter uppgraderingen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, det låter inte alls bra. Har du testat att rensa cachen? Kan vara gamla komponenter som ligger kvar och krånglar tillsammans med de nya. Jag var tvungen att göra det på datorn för att allt skulle börja lira ok efter uppgraderingen.

 

 

Tack för ditt svar!

 

Ja, jag har testat att rensa cachen, det hjälper inte. Fler har detta problemet, se denna tråd i iPad-avdelningen:

https://forum.macworld.se/topic/123292-kan-du-skriva-inlaegg-paa-forumet-med-ipad/

 

Det är trist att behöva använda det fulare och sämre mobilläget. Särskilt när allt fungerade utmärkt innan uppgraderingen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag saknar länkarna för trådar och inlägg som fanns till vänster under avataren, när man är inne på en medlems sida. De länkar som finns nu som flikar, ger bara de 5 senaste inläggen eller nåt, tidigare länkar gav alla inlägg. Någon som fattar vad jag menar? Hur ser man nu lättast sina egna eller någon annans inlägg? Måste man göra en sökning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Tack för ditt svar!

 

Ja, jag har testat att rensa cachen, det hjälper inte. Fler har detta problemet, se denna tråd i iPad-avdelningen:

https://forum.macworld.se/topic/123292-kan-du-skriva-inlaegg-paa-forumet-med-ipad/

 

Det är trist att behöva använda det fulare och sämre mobilläget. Särskilt när allt fungerade utmärkt innan uppgraderingen.

 

Okej, vi vet vad det beror på nu i alla fall. Jag har beskrivit en tillfällig lösning här:

 

https://forum.macworld.se/topic/123292-kan-du-skriva-inlaegg-paa-forumet-med-ipad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Jag saknar länkarna för trådar och inlägg som fanns till vänster under avataren, när man är inne på en medlems sida. De länkar som finns nu som flikar, ger bara de 5 senaste inläggen eller nåt, tidigare länkar gav alla inlägg. Någon som fattar vad jag menar? Hur ser man nu lättast sina egna eller någon annans inlägg? Måste man göra en sökning?

 

När jag går in på någons profil ser jag länken "Hitta mina inlägg" (som fram till för fem minuter sedan hette "Find my content") under profilbilden. Klickar jag på den listas alla användarens trådar. Är det vad du letar efter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag går in på någons profil ser jag länken "Hitta mina inlägg" (som fram till för fem minuter sedan hette "Find my content") under profilbilden. Klickar jag på den listas alla användarens trådar. Är det vad du letar efter?

Något är knas (eller inte som tidigare iaf). Inläggen kommer ju inte i kronologisk ordning. (Ser faktiskt ingen logisk ordning alls :fundersam: )

Dessutom måste den här menyn fixas till, den är både felstavad och obegriplig. :detvarintejag:

post-11275-062620200 1284070683_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det händer ju ibland att man vill redigera sitt inlägg efter att det är postat. Men det som också händer är att det direkt skickas ett mail till de som valt omedelbar notifiering via epost. Och där finns det oredigerade inlägget. Går det att fördröja notifieringen någon till ett par minuter efter att man postat? Då skulle man undvika lite pinsamheter när det ibland postas inlägg i affekt och obetänksamhet, som när man besöker tråden i och för sig är ändrade. Men det har ju redan gått ut till medlemmarna att läsa, och det kanske inte är så kul varken för läsare eller den som postar. Man hinner alltså få den lilla betänketid som ibland behövs för att komma på att man ångrar sig.

 

Eller att man bara rättar till stavning eller så som man upptäcker efter att ha postat. Tycker själv att det ofta händer när jag inte anser mig behöva den fullständiga redigeraren, man har lite för bråttom i snabbsvarsrutan. Det kan även vara bra för den som ska svara så att den får svara på rätt innehåll och inte på det som först var.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder nästan uteslutande "Visa nya inlägg" och förut kunde man längst ner välja att se senaste dagen, veckan eller månaden. Nu går det inte att välja någonting och dessutom verkar forumet missuppfatta när jag varit inne och inte. :superirriterad:

 

T ex klickade jag alldeles nyss på "Visa nya inlägg" och fick bara upp en sida med trådar (23 poster) och forumet påstår att jag varit här 18.52 idag, vilket jag inte var. Hur ska jag nu smidigt få upp allt som jag missat sedan lunchtid igår? :irriteradtjej:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Jag använder nästan uteslutande "Visa nya inlägg" och förut kunde man längst ner välja att se senaste dagen, veckan eller månaden. Nu går det inte att välja någonting och dessutom verkar forumet missuppfatta när jag varit inne och inte. :superirriterad:

 

Märkligt att den inställningen försvunnit, jag lägger det på att göra-listan.

 

I Kontrollpanelen - inställningar - generella inställningar finns "Metod för visning av nytt innehåll". Hjälper det dig att ändra på den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Det händer ju ibland att man vill redigera sitt inlägg efter att det är postat. Men det som också händer är att det direkt skickas ett mail till de som valt omedelbar notifiering via epost. Och där finns det oredigerade inlägget. Går det att fördröja notifieringen någon till ett par minuter efter att man postat? Då skulle man undvika lite pinsamheter när det ibland postas inlägg i affekt och obetänksamhet, som när man besöker tråden i och för sig är ändrade. Men det har ju redan gått ut till medlemmarna att läsa, och det kanske inte är så kul varken för läsare eller den som postar. Man hinner alltså få den lilla betänketid som ibland behövs för att komma på att man ångrar sig.

 

Eller att man bara rättar till stavning eller så som man upptäcker efter att ha postat. Tycker själv att det ofta händer när jag inte anser mig behöva den fullständiga redigeraren, man har lite för bråttom i snabbsvarsrutan. Det kan även vara bra för den som ska svara så att den får svara på rätt innehåll och inte på det som först var.

 

Det finns inget stöd för det i forumet i dag vad jag har sett, och det blir också lite problematiskt då de som prenumererar på en tråd förväntar sig att få ett e-post direkt när något hänt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Något är knas (eller inte som tidigare iaf). Inläggen kommer ju inte i kronologisk ordning. (Ser faktiskt ingen logisk ordning alls :fundersam: )

Dessutom måste den här menyn fixas till, den är både felstavad och obegriplig. :detvarintejag:

post-11275-062620200 1284070683_thumb.png

 

Korrfelet rättat, men jag tycker inte att språket är så otydligt? Antingen visas alla trådar du på något sätt medverkat i, eller de trådar du startat eller alla dina enskilda inlägg.

 

Och när det gäller sorteringen så får jag upp det i tidsordning, senaste inlägget först. Låter som att det är en personlig inställning någonstans, men jag går bet på att hitta den just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Korrfelet rättat, men jag tycker inte att språket är så otydligt? Antingen visas alla trådar du på något sätt medverkat i, eller de trådar du startat eller alla dina enskilda inlägg.

Det ska så klart vara "alla ämnen som Justitia startat", inte "inlägg".

Man kan väl inte starta ett inlägg? Knasigt språkbruk, eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Det ska så klart vara "alla ämnen som Justitia startat", inte "inlägg".

Man kan väl inte starta ett inlägg? Knasigt språkbruk, eller hur?

 

Ja men så ska det självklart vara, fixat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkligt att den inställningen försvunnit, jag lägger det på att göra-listan.

Ja, tack, på "att göra riktigt snart-listan" vore bra... ;)

 

I Kontrollpanelen - inställningar - generella inställningar finns "Metod för visning av nytt innehåll". Hjälper det dig att ändra på den?

Näe, tyvärr. Den står redan på "Visa mig allt nytt innehåll som jag inte har läst". Trots detta får jag bara upp det allra senaste, från när forumet trodde jag var inne sist. Ska man förresten behöva logga ut hela tiden för att det där ska stämma? (Jag har alltid ett fönster med forumet öppet, men ibland använder jag ju datorn utan att ens slänga en blick i det fönstret... :sorry: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Ska man förresten behöva logga ut hela tiden för att det där ska stämma? (Jag har alltid ett fönster med forumet öppet, men ibland använder jag ju datorn utan att ens slänga en blick i det fönstret... :sorry: )

 

Inte logga ut tror jag, men du behöver förmodligen stänga fönstret för att forumet inte ska tro att du är inne. Det är ju såklart inte en smart elektronhjärna som sitter bakom spakarna, utan bara en helt vanlig dator som reagerar på enkla händelser som "nu stängde hon fönstret" :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...