Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Forumet uppgraderat


Joel Westerholm

Rekommendera Poster

Joel Westerholm

Under förmiddagen lade vi ut en nyare version av forumets mjukvara. Detta är inte alls en lika stor uppgradering som i våras utan den handlar främst om att fixa några av de buggar som fanns i den förra.

 

Först och främst så hoppas vi att den fixar den mycket irriterande och märkliga buggen med redigeraren som ett fåtal har upplevt. Dessutom ska den fixa problemet att gamla flikar öppnas igen när man kör Safari 5.

 

Förutom det innehåller den nya versionen såklart en lång rad andra buggfixar som inte märks lika tydligt, som säkerhetsproblem, stabilitet osv. Inte för att vi haft så stora problem med dessa saker hittills, men det är ju alltid bra att de är mindre nu.

 

Sökfunktionen är också förbättrad, nu kan man äntligen söka på "mac" :). Men jag såg just att vi glömt uppdatera språkfilen för den nya söksidan, jag ska fixa det under dagen.

 

Läs mer om den nya sökmotorn här:

 

http://community.inv...earch-overhaul/

 

Som alltid, upptäcker ni något som fungerar sämre eller lika dåligt, säg till mig så kollar vi på om vi kan lösa det själva så fort som möjligt. Och vi är särskilt nyfikna på om buggen med redigeringsfönstret är löst, om det skulle uppstå för någon igen säg till mig direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 109
  • Created
  • Senaste svar

Yippeee! Bättre sökfunktion! :galetglad: Då gäller det bara att få folk att använda den... :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men nu kan man inte välja i vilken forum-avdelning man vill söka. Det måste väl gå att lägga tillbaka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yippeee! Bättre sökfunktion! :galetglad: Då gäller det bara att få folk att använda den... :fundersam:

Men nu kan man inte välja i vilken forum-avdelning man vill söka. Det måste väl gå att lägga tillbaka?

Är det inte det ena, så är det det andra. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Men nu kan man inte välja i vilken forum-avdelning man vill söka. Det måste väl gå att lägga tillbaka?

 

Joo, eller ser ni något annat än vad jag ser? "Hitta i avdelning", där klickar du i den avdelning du vill söka i. Vill du välja flera kan du klicka med kommmando intryckt, eller välja flera i rad med shift nere.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joo, eller ser ni något annat än vad jag ser? "Hitta i avdelning", där klickar du i den avdelning du vill söka i. Vill du välja flera kan du klicka med kommmando intryckt, eller välja flera i rad med shift nere.

Nu fick jag upp det, det behövdes en extra refresh av sidan! :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Ah, vad bra. Jag ska kika på vad frågetecknet betyder, återkommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samtidigt uppgraderades Apple! :tappahakan:

...

Ny programvara förklarar varför forumet plötsligt går som en piskad råtta!

...

Forumet har varit en beta hittills ( som det känns....) Nu kanske vi får den första fullt användbara versionen..... :skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att iPhone forumet är sämmre, det går långsamare nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, vad bra. Jag ska kika på vad frågetecknet betyder, återkommer.

 

 

Frågetecknet är en SneakPeak på tråden. Man får in det första inlägget så man slipper ladda hela tråden.

post-363-026481800 1283427944_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågetecknet är en SneakPeak på tråden. Man får in det första inlägget så man slipper ladda hela tråden.

Aha, vilken trevlig "added feature"! :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Frågetecknet är en SneakPeak på tråden. Man får in det första inlägget så man slipper ladda hela tråden.

 

Aha, tack! Jag måste erkänna att jag inte lusläst vilka nya features som kom med. Huvudfokus har varit på buggar, allt annat har vi denna gång bara sett som en bonus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Jag tycker att iPhone forumet är sämmre, det går långsamare nu.

 

Tycker du? Jag märker ingen skillnad i hastighet. Däremot insåg jag att vårt specialutseende skrevs över av standardmallen, som jag dock tycker är betydligt bättre nu än tidigare. Har inte bestämt mig för om vi ska behålla den eller lägga in den andra vi hade igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågetecknet är en SneakPeak på tråden. Man får in det första inlägget så man slipper ladda hela tråden.

 

Varför får inte jag upp det?

När jag håller över tråden blir det bara ändrad färg men jag hittar inget frågetecken :(

Hade ju varit super med tanke på en hel det rubriker ...

post-32314-098775500 1283443557_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför får inte jag upp det?

När jag håller över tråden blir det bara ändrad färg men jag hittar inget frågetecken :(

Hade ju varit super med tanke på en hel det rubriker ...

 

Töm chachen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför får inte jag upp det?

När jag håller över tråden blir det bara ändrad färg men jag hittar inget frågetecken :(

Hade ju varit super med tanke på en hel det rubriker ...

 

Återställ Safari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, tack! Jag måste erkänna att jag inte lusläst vilka nya features som kom med. Huvudfokus har varit på buggar, allt annat har vi denna gång bara sett som en bonus.

 

Jag ringde ju upp dem som gör forumet och frågade. Nä. Vet du vad? Jag klickade på frågetecknet och kollade vad som hände.

:kramis::hihihi: :hihihi: :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon mer än jag som blir lite sjösjuk av nya versionen? :sick: När man har listan över senaste inlägg uppe och passerar muspekaren över de olika trådarnas rubriker är det vissa som bara ändrar färg och får streck under, men vissa hoppar även lite uppåt. :glare:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon mer än jag som blir lite sjösjuk av nya versionen? :sick: När man har listan över senaste inlägg uppe och passerar muspekaren över de olika trådarnas rubriker är det vissa som bara ändrar färg och får streck under, men vissa hoppar även lite uppåt. :glare:

 

Märkte det nu att det är gungeligung i trådarna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon mer än jag som blir lite sjösjuk av nya versionen? :sick: När man har listan över senaste inlägg uppe och passerar muspekaren över de olika trådarnas rubriker är det vissa som bara ändrar färg och får streck under, men vissa hoppar även lite uppåt. :glare:

Tror det är de trådar där det finns nya inlägg som rör på sig för att man lättare ska uppmärksamma dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det är de trådar där det finns nya inlägg som rör på sig för att man lättare ska uppmärksamma dem.

 

Jag har inte hittat en tråd som jag har kollat i som rör sig. Däremot så är det lite olika vilka som rör sig av de jag inte har kollat i. Funktionen är inte bra och bör tas bort. Det räcker ju med den lilla kråkan i början av trådrubrikerna. Man kan inte missa att man inte har kollat ett nytt inlägg. Mindre guppa te fölkä! laugh3.giflaugh3.giflaugh3.giflaugh3.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du? Jag märker ingen skillnad i hastighet. Däremot insåg jag att vårt specialutseende skrevs över av standardmallen, som jag dock tycker är betydligt bättre nu än tidigare. Har inte bestämt mig för om vi ska behålla den eller lägga in den andra vi hade igen.

 

de föra iPhonen mallen var mycket bra tyckte jag, den vill jag ha kvar.

 

det enda med iPhone mallen jag saknar/tycker är dåligt är:

när man skriver inlägg så kan man inte se hela inlägget om man skriver lite längre (det går inte att skrolla upp i inläget)

 

och sen så saknar jag länken "dagens innehåll" den är mycket bättre än nytt innehåll (som för övrigt är på engelska i iPhone mallen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nähä. Nu guppar lästa tråda också. Nå fel äre. :stjarnsmall:

Det är väl den där bilden (som inte syns, bara ett frågetecken här) som är högre än textraden. När man för musen över så blir hela trådraden större och då guppar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...