Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Forumet uppgraderat


Joel Westerholm

Rekommendera Poster

  • 1 month later...
  • Svars 109
  • Created
  • Senaste svar

Inte logga ut tror jag, men du behöver förmodligen stänga fönstret för att forumet inte ska tro att du är inne. Det är ju såklart inte en smart elektronhjärna som sitter bakom spakarna, utan bara en helt vanlig dator som reagerar på enkla händelser som "nu stängde hon fönstret" :)

Hmm, bökigt. Jag vill hellre ha tillbaka funktionen att få se alla inlägg jag inte läst, oavsett om jag varit inne eller ej. (Ibland går man ju in och läser bara en tråd och då missar man ju allt annat nästa gång man trycker på visa nya inlägg.)

Det här är fortfarande ett problem. I morse var jag inne och svarade på ett inlägg hemma, klockan 7:19. Nu sitter jag på jobbdatorn och kan bara se "Det finns 15 nya poster sedan Idag, 07:19". Jaha, men de som postats i natt då? Ska jag aldrig få se dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är fortfarande ett problem. I morse var jag inne och svarade på ett inlägg hemma, klockan 7:19. Nu sitter jag på jobbdatorn och kan bara se "Det finns 15 nya poster sedan Idag, 07:19". Jaha, men de som postats i natt då? Ska jag aldrig få se dem?

Japp! För mig har det fungerat ett tag, men igår kväll (tror jag det var) verkade det som något nollställdes och jag fick bara se en "ny" tråd :armskeptisk:

Jag har valt inställningen "visa mig allt nytt innehåll som jag inte har läst" (inte "visa mig allt nytt innehåll sedan senaste besök"), men det fungerar inte :detvarintejag:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Buggar buggar buggar.....

Ett resultat av en på tok för komplex lösning à la Microsoft om någon nu minns dem och alla buggar och andra bekymmer.

Macforum borde vara betydligt enklare uppbyggd à la Apple om någon nu minns dem och blott ett fåtal buggar och bekymmer. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man bifogar en bild vill man gärna ha en tom rad mellan texten man skrivit och bilden. Men om man gör denna extra radbrytning innan man bifogar bilden så blir det ändå inget mellanrum. Bilden placeras ändå på raden under texten, dessutom helmarkerad så om man trycker på en tangent försvinner hela bilden. Man måste alltså klistra in bilden, klicka vid sidan om och sen klicka framför hakparentesen och göra radmatning för att utföra denna manöver. Alternativt klistra in bilden, klicka i början av raden under och sen trycka pil upp och göra radmatning :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...
Gäst Lurifax

Är det något fel på forumet sedan två dagar.

Normalt ser man forumdelen i en egen spalt på höger sida av startsidan, men den är helt blank .

:)

 

Skrmavbild2011-03-11kl113229.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Jag frågar väl igen vad eckovis sammanställning är för nåt? Trodde man var intresserad av att rätta till såna uppenbara felaktigheter. Men de ansvariga har tydligen åkt på långsemester.

 

Vad är eckovis sammanställning för nåt?

 

post-528-084987600 1298223054_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag frågar väl igen vad eckovis sammanställning är för nåt? Trodde man var intresserad av att rätta till såna uppenbara felaktigheter. Men de ansvariga har tydligen åkt på långsemester.

ja det var ett märkligt ord .... bäst att googla

 

ja det var naturligtvis veckovis så här trodde google

post-154-025697600 1302429887_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Vad är eckovis sammanställning för nåt?

 

post-528-084987600 1298223054_thumb.png

 

Jo det innebär att du får en sammanställning en gång i eckan ;)

 

Tack för att du upptäckte det, har fixat det i språkfilen nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det innebär att du får en sammanställning en gång i eckan ;)

 

Tack för att du upptäckte det, har fixat det i språkfilen nu.

:lol:

 

:yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Visserligen är kunskaperna i engelska goda och utbredda i vårt avlånga land, men alla behärskar inte språket. Kanske nedanstående skulle översättas? fundersam.gif

 

post-28798-020795300 1308673138_thumb.png

 

Förslag till översättning (ändra efter behag men tänk på att översättningar är något annat än att bara översätta ord för ord):

 

Du som ännu inte är medlem, registrera dig. Det tar bara ett par minuter och med ditt medlemskap får du bland annat följande möjligheter:

 

  • Posta nya trådar och gör inlägg i andra trådar
  • Prenumerera på trådar och delforum för att få automatiska uppdateringar
  • Lägg till händelser i vår gemensamma kalender
  • Skapa en egen profil och skaffa nya vänner
  • Anpassa hur du vill delta i forumet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Förslag till översättning (ändra efter behag men tänk på att översättningar är något annat än att bara översätta ord för ord):

"Du som ännu inte är medlem, registrera dig. Det tar bara ett par minuter och med ditt medlemskap får du bland annat följande möjligheter:

 

Posta nya trådar och gör inlägg i andra trådar

Prenumerera på trådar och delforum för att få automatiska uppdateringar

Lägg till händelser i vår gemensamma kalender

Skapa en egen profil och skaffa nya vänner

Anpassa hur du vill delta i forumet"

 

Utan googleöversättning:

 

Posta nya trådar och göra inlägg i andra trådar

Prenumerera på trådar och delforum för att få automatiska uppdateringar

Lägga till händelser i vår gemensamma kalender

Skapa en egen profil och skaffa nya vänner (Och uppenbarligen även ovänner)

Anpassa hur du vill delta i forumet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan googleöversättning:

 

Posta nya trådar och göra inlägg i andra trådar

Prenumerera på trådar och delforum för att få automatiska uppdateringar

Lägga till händelser i vår gemensamma kalender

Skapa en egen profil och skaffa nya vänner (Och uppenbarligen även ovänner)

Anpassa hur du vill delta i forumet

Tycker som du.

Fast jag vet inte om det där om ovänner ska vara med ... tarskratt.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2

Tycker som du.

Fast jag vet inte om det där om ovänner ska vara med ... tarskratt.gif

 

Kanske det blir bättre så här?

 

Skapa en egen profil och skaffa nya (o)vänner

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk vad två borttappade a kan orsaka rabalder. Här märks inte bara ord, utan bokstäver också. Man undrar varför man bryr sig överhuvudtaget...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske bara jag som tycker detta, men ändra css:en för knappar. Just nu så ser alla knappar ut att vara inaktiverade då dom är dimmade. Lägg in #000 på text eller ram.

 

Edit: missade tom att bifoga skärmdump då jag missade knappen för "bifoga denna fil"

post-51106-088447500 1308687575_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lite bugar och små "fel":

kappen för att" plusa"(+) på folks inlägg täcker ibland personens signatur, gör inte jätte mycket men ser lite fult ut.

längst ned på forumets start sida så finns länkar till dagens 20 flitigaste postar mm så är det grå text på grå bakgrund:

post-47591-056439600 1308688939_thumb.png

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då tycker jag att man borde skriva "Starta nya trådar och posta inlägg".

 

Men där med (o)vänner känns (o)nödigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Surfar på nya iPaden.. Ja 2an då. Jag kan inte under några omständigheter skriva inlägg. Textrutan svarar inte. Försöker jag snabbsvara så skickas jag till startskärmen, dvs jag lämnar safari helt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Surfar på nya iPaden.. Ja 2an då. Jag kan inte under några omständigheter skriva inlägg. Textrutan svarar inte. Försöker jag snabbsvara så skickas jag till startskärmen, dvs jag lämnar safari helt.

Kanske har du lösningen i denna tråd: Skriva inlägg med iPad!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Surfar på nya iPaden.. Ja 2an då. Jag kan inte under några omständigheter skriva inlägg. Textrutan svarar inte. Försöker jag snabbsvara så skickas jag till startskärmen, dvs jag lämnar safari helt.

Påminner mig om den här tråden i forumet för MacWorlds systertidning Studio. Märkligt nog verkar det drabba vissa och andra inte?

Studio forum: iPad funkar inte!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Videoinlägg med filmer från Youtube fungerar inte längre. Bugg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Videoinlägg med filmer från Youtube fungerar inte längre. Bugg?

Never mind. (ClickToPlugin) :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Yeah! Vilket lyft, både rent estetiskt och prestandamässigt.

 

Jag upplever att allt går mycket snabbare nu och det tackar vi för.

 

Good work, lads. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...