Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Forumet uppgraderat


Joel Westerholm

Rekommendera Poster

Inte logga ut tror jag, men du behöver förmodligen stänga fönstret för att forumet inte ska tro att du är inne. Det är ju såklart inte en smart elektronhjärna som sitter bakom spakarna, utan bara en helt vanlig dator som reagerar på enkla händelser som "nu stängde hon fönstret" :)

Hmm, bökigt. Jag vill hellre ha tillbaka funktionen att få se alla inlägg jag inte läst, oavsett om jag varit inne eller ej. (Ibland går man ju in och läser bara en tråd och då missar man ju allt annat nästa gång man trycker på visa nya inlägg.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • Svars 109
  • Created
  • Senaste svar

Fixa så det går att surfa med iPad utan att den kraschar så fort man kommer in på forumet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar vara lite si och så med den där funktionen i Avdelningar där man ska kunna klicka på mappen framför för att markera den som läst. Det verkar krävas att man klickar på tillräckligt många mappar för att inte få med en massa trådar man redan markerat som lästa. Dvs när man efter att ha klickat bort de avdelningar man inte vill läsa och sen väljer visa nya inlägg, så listas ibland även de lästa trådarna om vartannat med olästa. Men som sagt, det verkar bara vara fallet om man inte klickat bort tillräckligt många mappar i första skedet. Ikväll så klickade jag bort allt utom kanske fyra avdelningar och då listades - nästan - bara olästa trådar. Där fanns 1 tråd som redan var läst och den hade jag själv postat i tidigare idag. Förstår inte heller varför denna fanns med, den var ju markerad som läst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har forumet startat att fungera efter att jag uppdaterat till senaste betan till iPad. Om forumet uppdaterats eller om det är nya iPad uppdateringen som gjort det möjligt vet jag ej, huvudsaken att det fungerar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har forumet startat att fungera efter att jag uppdaterat till senaste betan till iPad. Om forumet uppdaterats eller om det är nya iPad uppdateringen som gjort det möjligt vet jag ej, huvudsaken att det fungerar :)

Välkommen på iPad :storkram:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stör mig fortfarande på sjösjuke-effekten :sick: , men värre är att jag inte får upp de trådar jag inte läst i "visa nya inlägg". Nu tror t ex forumet att jag var inne 00.25 (vilket jag inte var) och jag får endast upp 7 trådar med nya inlägg. :glare:

Orkar inte göra nån sökning för att få upp allt jag inte läst (om det ens går), så jag går och lägger mig. :nattinatti:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, bökigt. Jag vill hellre ha tillbaka funktionen att få se alla inlägg jag inte läst, oavsett om jag varit inne eller ej. (Ibland går man ju in och läser bara en tråd och då missar man ju allt annat nästa gång man trycker på visa nya inlägg.)

 

Det vore en trevlig funktion.

 

När man för muspekaren över ett ämne (vilket som) ser det ut såhär: post-46750-040018000 1285835263_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stör mig fortfarande på sjösjuke-effekten :sick: , men värre är att jag inte får upp de trådar jag inte läst i "visa nya inlägg". Nu tror t ex forumet att jag var inne 00.25 (vilket jag inte var) och jag får endast upp 7 trådar med nya inlägg. :glare:

Orkar inte göra nån sökning för att få upp allt jag inte läst (om det ens går), så jag går och lägger mig. :nattinatti:

 

 

 

 

 

Förr fanns det en möjlighet att söka bakåt i tiden men den kan jag inte hitta nu. Den fanns längst ner på sidan "Visa nya inlägg". Med en sådan fuktion skulle man komma åt inläggen, men jag tycker det är ganska dumt att alla olästa försvinner när man läst en.... :utskallning: Jag kör alltid "Visa nya inlägg" och går sällan in i ett ämne direkt och letar om jag inte söker något speciellt. Så om "Visa nya inlägg" tar bort inlägg så dör min forumvistelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo nu kan man twittra och facebooka och digga och tjohejtjolahopp.

Hur har livet blivit när det handlar om att berätta i ett forum vad man gör på ett annat.....kära söta! :irriteradtjej:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är det som kallas dela ämne

någon ny rad som har kommit

 

borde det inte finnas en för iphone avdelningen också de

kommer ju inte över och hälsar på oss i papperskorgen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är jag blind eller är detta nytt? :totaltgalen:

Blind lär du ju inte vara, eftersom du uppenbarligen ser ikonerna. :borstatanderna: nej, det verkar vara nytt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det inte finns redan så vore det helt suveränt med en funktion för att välja att bara se inlägg från sina favoritavdelningar. T ex om man inte har en iPhone så blir det lite jobbigt i längden att alltid måsta tömma de mapparna (=klicka på dem när man är i "Avdelningar") för att slippa se dessa inlägg när man vill visa nya. Jag känner till att det går att gömma dem i avdelningar men de visas ju ändå när man väljer visa nya inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur har livet blivit när det handlar om att berätta i ett forum vad man gör på ett annat.....kära söta! :irriteradtjej:

Fast det kan ju vara så att lösningen på ett problem i ett annat forum finns på detta forum, eller om en fråga dykt upp via twitter eller facebook. Kanonsmidigt att bara klicka på en knapp för att dela informationen vidare.

 

Det finns faktiskt folk som använder sociala medier som en nytta, inte bara ett tidsfördriv! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förr fanns det en möjlighet att söka bakåt i tiden men den kan jag inte hitta nu. Den fanns längst ner på sidan "Visa nya inlägg". Med en sådan fuktion skulle man komma åt inläggen, men jag tycker det är ganska dumt att alla olästa försvinner när man läst en.... :utskallning: Jag kör alltid "Visa nya inlägg" och går sällan in i ett ämne direkt och letar om jag inte söker något speciellt. Så om "Visa nya inlägg" tar bort inlägg så dör min forumvistelse.

Ja, det är den funktionen jag vill ha tillbaka! Jag gör som du, kör alltid på "visa nya inlägg" och vill få upp allt som är oläst och sen välja själv hur långt tillbaka i tiden jag orkar gå vid just det besöket.

 

Varför älskar forumprogrammet att lägga

till radbrytningar i tid och otid? Det är

ett dj---a ofog. superirriterad.gif

Det har jag, som tur är, inte märkt. Verkar irriterande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vad är det här då? :superirriterad: 30 september är ju 4 dagar sen.

 

post-528-077084600 1286217906_thumb.png

 

Jag har ju varit inne bara för nån timme sen senast och klickat bort inlägg och markerat alla som lästa. :byrakrat:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ett par synpunkter info%20(31).gif

 

Buggen med öppna senaste besökta flik är borta, förutom när jag skickar PM, då dyker den upp, men bara där och då...

Funktionen att hoppa till senaste lästa inlägg, "den orange pluppen" före oläst inlägg, funkar sisådär. Speciellt om det har bytt sida sedan senaste besöket. Jag har alltid en flik med MW uppe som jag uppdaterar med oregelbunda intervaller för att se om det är något nytt att läsa och besvara. Ibland så kommer jag ett par timmar längre fram i träden än jag borde. Det finns alltså ett par tidigare inlägg i tråden som jag inte läst än där jag hamnar. Irriterande irriteradtjej.gif

 

Detta problem finns även om jag lagt datorn i vila efter att jag läst allt och sedan väcker den på kvällen igen. Då kan jag hamna en halv dag längre fram i "tidslinjen" än det sista inlägget är gjort på morgonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg nu att plus-knapparna dykt upp i papperskorgen igen. :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Tidsangivelsen i bevakningsmailen diffar på en timme mot när det faktiskt postats. Dvs om man postar ett inlägg 19.12 så står det 18.12 i det mail som skickas ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...