Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Söker e-mail klient för webmail (hotmail)


Punkk

Rekommendera Poster

Finns det nån e-mail klient för webmail, i mitt fall hotmail? Vill inte använda POP ner till Mail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte hotmail stöd för imap, så är svaret nej, då finns det ingen e-postklient som kan göra det du vill.

 

Möjligt att MS har stöd för imap i sitt egen outlook, men det finns inte än till OS X. Men det ska följa med nästa version av MS Office till Mac

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret.

 

Nej, IMAP verkar inte stödjas från hotmail. Men, Windows live mail som är ett windows program gjorde precis det jag ville när jag körde pc, dvs den speglar det jag har på hotmailservern inkl. subfolders under Inbox. Och den skickar utgående mail via servern.

 

Jag förstår inte riktigt. Om nu Windows Live Mail kan göra det enbart med POP-stöd(?) varför kan ingen mailklient för mac göra det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, MS egen mailtjänst och MS eget program för epost. De kan göra precis som de vill...

 

Sen har jag sett program för detta till mac också, minns dock inget namn. Men google är din vän....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows Live mail fungerar även för webmail som inte tillhör Microsoft.

Tack för tipset om Google...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då borde HTTPmail fungera lika bra, fast det är gratis... Dock påstås det att det inte ska stödas längre, men det står det ju på sidan till ovanstående program också....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar inte stödjas, den klagar på att det krävs OS X 10.4 när den skall installeras.

Den stödde väl alla OS X när den lanserades, men sen ej uppdaterad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...