Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ingen musik från iPhone till Volvo V70


Zoonylk

Rekommendera Poster

Hej!

 

Nu är det så här att vi har en Volvo V70 av 2010 års modell. En funktion är att man kan koppla in en mediaspelare via USB till bilen så att man kan lyssna på musik i bilens högtalare. Detta har jag använt mig väldigt mycket av, då jag kopplat in min iPhone 3GS till den.

 

Men igår kväll så uppdaterade jag programvaran på min iPhone från 4.0 till 4.0.2. Sen skulle jag koppla in iPhonen till bilen idag, men fick ett meddelande: "Tillbehöret stöds inte av iPhone". Och på bilens display stod det: "USB Oläsbar". Har detta något med 4.0.2 att göra och hur ska jag lösa problemet??

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar för mig.

V70 2009, iPhone 3GS 4.0.2, kör iofs via bilens AUX.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Det har fungerat för mig med USB och IP4 men from idag och IOS 4.2 så går inte USB längre....samma fel som ovan....någon som har en lösning? Sitter felet hos Apple eller Volvo? Jag blir riktigt irriterad på detta....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet någon hur man nedgraderar enklast? Kan inte köra bilen utan musik....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sök på YouTube på "how to downgrade to iOS 4.1". Själv väntar jag på en uppdatering av datorn i V70'n :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har samma problem. Uppgraderade till IOS 4.2 igår och idag fungerar inte min Iphone 4 i v70. Har varit så grymt smidigt att både ladda telefonen och lyssna på musik samtidigt.

 

Vad göra?? Hjälp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej !

JAg har samma problem S80 2010 . Har forskat en del, och det verkar helt kört. Uppdatreringen till 4.2.1 "pajade" ipod-interfacet. Vid tidigare uppdateringar hjälpte det att starta om iPhonen ett par gånger, men inte denna gång.

Det är 80 inlägg på Mac diskussion som visar att irriterade volvoägare försökt allt .

http://discussions.info.apple.com/thread.jspa?threadID=2657752&tstart=15&start=60

 

Min teori: Volvo har hela tiden haft ett fel som tolererats av iPhonen. Jag har alltid fått "Detta tillbehör är inte anpassat för iPhone" men det har funkat ändå. Troligen har Apple stramat upp och vägrar ens försöka när en "tillbehöret" inte är kompatibelt.

Lite kul att Volvo är ett tillbehör till iPhone !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pratade med Apple Support per telefon. De supportar inte Iphone men detta problem kan ju lika gärna gälla en Ipod så jag frågade vad vi kunde göra.

Och det verkar inte finnas så mycket vi kan göra förutom att försöka uppmärksamma både Volvo och Apple om problemet så kanske en "fix" kan komma snabbare...Eller nedgradera till tidigare version.

Rapport till Apples utvecklare lämnar man på http://www.apple.com/feedback/iphone.html

 

Ingen som är polare med Jobs? sorry.gif Då får alla vi som har problem maila till Apple och någon på Volvo, vem det nu kan vara...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Ja, då var äntligen detta problem ur världen. Efter uppgradering till iOS 4.3 så fungerar det att spela musik via USBn igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kalleanka70

For now! Ha inte bråttom med att uppgradera nästa gång!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...