Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Sköter sig Apple nu?


ididabab

Rekommendera Poster

B) Hej, sist jag beställde en powerbook av Apple så dröjde det nästan 2 1/2 månad innan jag till slut fick den.

Nu ska jag beställa en till men...ja jag tvekar. Har dom bättrat sig?

Ack Ack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 1/2 månad, låter som leveranstiden för en drabant i gamla östtyskland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

B) Hej, sist jag beställde en powerbook av Apple så dröjde det nästan 2 1/2 månad innan jag till slut fick den.

Nu ska jag beställa en till men...ja jag tvekar. Har dom bättrat sig?

Ack Ack

Jag beställde 2st G5:or för c:a 2 månader sen. Fick båda för 1,5 vecka sen. Ganska lång väntetid. Detta berodde dock på att det var brist på vissa komponenter tydligen.

 

Vet inte hur det är just nu. Det kanske har blivit bättre nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag beställde en G5:a för snart ett år sedan tog det säkert en och en halv månad innan de började bygga den, på grund av att de inte hittade min betalning. Idag är jag dock bara glad för det, eftersom det ledde till att jag fick en dubbelpropp istället, då de hann ändra 1,8 GHzaren innan historien var över.

Men då var man rätt sur på att det skulle ta sådan tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag fick vänta 16 arbetsdagar på min powerbook som kom förra fredagen... lite väl i längsta laget tycker man ju!

 

/Klod

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade lugnt väntat i en månad extra för en extra processor. :P

 

Jodå, om man bara hade vetat om det innan så... men när man inte vet vart ens 25000 kronor har tagit vägen, och de bara säger att man ska vänta så är det klart man blir irriterad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men när man inte vet vart ens 25000 kronor har tagit vägen, och de bara säger att man ska vänta så är det klart man blir irriterad.

Men herregud vad är 25000:- att bråka om :) jag fick min efter en vecka typ men det var en gammal modell jag beställde, ilife kom efter 2 dagar o panther lika så. Jag lär säga att jag rätt nöjd med apple, men beställer man en ny kom-puter får man tydligen vänta har jag hört :) dåligt att slarva bort din betalning, det är ju det som oroar en mest när man handlar på nätet (tycker jag iaf) så det borde dom ha koll på iaf, tycker man?

 

Dom har ju ett ganska "ofärdiga" rutiner på sin hemsida ang betalning (av bet/kontant) och det sämsta av allt är ju att det inte finns någon kontaktpreson på svenska apple som man kan kontakta vid frågor, borde komma med när man fått en bekräftelse på sin beställning (en person med ett namn/telnr eller e-post iaf).

 

Förstår väl om man gick in i en butik o det inte fanns inte en expedit på 3km, ska man lägga pengarna på disken å gå, eller hur fungerar det här då??? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde min G5 1,8 Dual den 17:e september och den var på leverans första gången den 24:e. Tyvärr var jag inte hemma så jag fick vänta till den 28:e innan TNT körde ut den igen. De kunde ju ringt och frågat innan de var här med den?(tydligen körde de den från Örebro)

Men jag tyckte nog att det var förvånanasvärt snabbt. Jag kollade runt hos lite återförsäljare innan och det var bara Macoteket som hade hemma de andra kunde inte ens ge ett leveransbesked.

Det blev iaf Apple store pga studentrabatten (som ju gör en del på prylar kring 20.000).

Däremot gjorde de mig helt nervösa med betalningen då pengarna först förhandsbokades på mitt VISA och sen helt plötsligt vara tillbaka innan de drogs slutgiltigt lika plötsligt. Jag köpte över telefonen men blev ju skitskraj ändå (skulle jag inte få någon dator?).

Så det samlade intrycket är nog att Apple gör kanonfina datorer och program men som företag lämnar de en hel del övrigt att önska. Dock ska sägas att det tar sig bl.a. med general stores där man faktiskt kan se och dema grejorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde också min över telefon, och eftersom jag inte hade alla pengar på samma konto just då fick jag göra min betalning via postgiro, tror jag. Då betalade man in till ett företag som hette Bibit, och det var tydligen i kommunikationen mellan dem och Apple som problemen uppstod. Enligt de på Apple var det dessutom ett generellt problem med beställningar från norden, gjorda på detta sätt just då.

 

Det där med TNT känner jag också igen. När den äntligen skulle köras ut ville jag ju veta när de skulle komma, och hur det skulle gå till. Eftersom jag bodde på en folkhögskola då ville jag se till att den inte överlämnades till någon annan, så det sa jag till om särskillt. "Självklart inte" lät det då. Men så klockan tre fick jag ändå veta att den hade kommit för ett par timmar sedan och bara blivit avlämnad till första bästa personal på skolan. Riktigt dålig stil. De hade till och med fått mitt nummer för att jag skulle kunna komma och möta upp, men nej då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försökte köpa en Kensington trackball via Apple Store men fick en som inte var kopatibel med Mac. De hade skickat fel artikel. Ringde och påpekade felet varvid de lovde skicka en ny. När den kom var det samma icke kompatibla trackball. Ringde och bad dem skicka tillbaka pengarna samt returnerade 2 oanvändbara trackballs. Köpte i stället via MacWarehouse och fick rätt trackball omgående. Några pengar tillbaks från Apple har jag dock inte sett röken av. Har efter otaliga mail get upp hoppet om att någonsin få pengarna tillbaks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En iBook med "3-5 dagar byggtid" tog 21 dagar att få.

Nej, Apple sköter inte sig speciellt bra just nu när det gäller leveranstider.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jamen det kanske bara tog 3-5 dagar att bygga den, sen tog det ytterligare 16-18 dagar att få teknikerna att släppa den från sig :lol:

 

Men det var ju inte så kul.. Jag beställde ju dock min PB från inWarehouse och de hade den på lager - fick den efter 2 dagar.

Det kanske är bättre än att beställa från Apple?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick vänta knappt 14 dagar på min PowerMac G4. Prylarna fanns ju i lager.

 

Vad beträffar TNT så är de riktiga äckel och deras "samarbete" med Apple ett illaluktande skämt. På Apples hemsida fyller man godtroget i telefonnummer som TNT skall ringa för att tala om när de kommer med datorn, men när man efter X antal dagar ringer till TNT och vänligt frågar: (följande är en någolunda korrekt rekonstruktion av mitt samtal med TNT en måndag kl 1700) "När kommer min dator?" så får man svaret "Vi var hemma hos dig kl 1300 idag men då va inte du hemma så vi stack vidare! ^_^ "

*dödstyst 5 sekunder*

Kund: "MEN VARFÖR I HELSICKE RINGDE NI INTE FÖR?!!"

TNT: "Vart skulle vi ringa då menar du?"

Kund: "Kanske till det mobiltelefonnummer som jag lämnat till Apple Store?!!"

TNT: "Jasså DET.. Nej men det komer inte fram till oss. De telefonnummer som ni fyller i fastnar i nån databas i Holland eller så. Inget vi kan göra åt."

Kund: "Jaha. Det var ju så lagom lustigt. Men när kommer min dator nu då? :angry: "

TNT: "Tja, ska kolla med chaffisen."

*2 min tystnad*

TNT: "Imorrn kl 1330 ^_^ "

Kund: *smått upprörd* "MEN VEM I HELVETE E HEMMA KL 1330 EN VANLIG TISDAG?!"

TNT: "Inte vet jag, men det är väl inte vårt problem? :blink: "

Kund: "ÄR INTE NI ETT TRANSPORTFÖRETAG ELLER VA?!?!!"

TNT: "Jo det är möjligt, men tror du att vi kommer att dansa efter Din pipa eller?! Det finns ju andra människor i världen också!!"

Kund: "Var fan finns min dator just nu..? :angry: "

TNT: "På vårt kontor i Växjö"

Kund: "Då kommer farsan och hämtar den om en halvtimme"

TNT: "Ok, gör så då." *lämnar adressuppgifter*

Kund: "Tack och adjö"

TNT: "Hejdå"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...