Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hade PC nu Mac


thella

Rekommendera Poster

Hej! Ja som rubriken säger så har jag alltså bytt från PC till Mac för första gången i mitt liv. Undrar nu hur jag lämpligast ska "få över" de appar som finns på min PC? Tänkte köpa alla på nytt, men det verkar som om de vill ha betalt igen. Står att det kostar ex 7 kr och sen får jag ett meddelande "are you sure you want to purchase...". Någon som har ett tips? Har försökt leta trådar, men de tips som getts där (typ köp alla på nytt) verkar inte fungera.

 

Sen undrar jag varför jag inte kan kolla på tv-klipp på aftonbladet, är det någon inställning jag måste göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Om du installerar samma itunes konto på din mac samt auktoriserar den så kommer alla köp från din iPhone överföras till macen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är det jag gjort. Kör samma konto och har auktoriserat macen. Har alla apps som jag vill ha kvar på iphonen just nu, men det verkar inte gå att lägga över dem? Hur menar du att köpen ska överföras?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

När du syncar första gången frågar iTunes om den ska föra över alla inköp från enheten där väljer du JA

Viktigt att datorn är auktoriserad !!! Affär > Auktorisera den här datorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Jag fick frågan när jag byte ut diskar och installerade om vår dator nåt i stil med det finns inköp på iphone enheten vill du överföra inköp om du väljer nej så raderas programmen från iphone.

Alla appar du har köpt ska du inte behöva betala för igen, tycker inte jag i alla fall. Det borde gå att ladda ned dessa utan kostnad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De appar som du har köpt tidigare går utan problem att ladda ner igen på ditt iTunes konto. De kommer fråga att är du säker att du vill köpa så svarar du ja och sen kommer ett fönster upp där det står att du har redan köpt den förut och du får ladda ner utan kostnad :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Hej!

Kommer foton och anteckningar försvinna från min iPhone (2G) när jag synkroniserar den med ett annat iTunes?

Jag har inte mina foton eller anteckningar säkerhetskopierade någonstans, de är väldigt värdefulla för mig.

Jag vill gärna att ett par personer svarar. Jag vill inte behöva vara det minsta osäker.

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Kommer foton och anteckningar försvinna från min iPhone (2G) när jag synkroniserar den med ett annat iTunes?

Jag har inte mina foton eller anteckningar säkerhetskopierade någonstans, de är väldigt värdefulla för mig.

Jag vill gärna att ett par personer svarar. Jag vill inte behöva vara det minsta osäker.

Tack!

Att kopiera och posta samma inlägg i ett flertal trådar räknas som spam. Sluta genast med detta. /moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta en kopia på din iTunes-fil i Windows-datorn och flytta över den till Macen (via USB minne eller DVD eller extern hårddisk, beroende på hur stor den är). I Macen lägger du den i mappen Musik. Då får du med dig allt innehåll från iTunes i din gamla dator till din nya dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...