Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vidarekoppling, kostar det?


misterpister

Rekommendera Poster

Tja. Skaffat mig en iphone 4 nu(äntligen) och har en 3G sen innan.

Har nu ett nytt nr till iphone 4.

Testade att koppla om den gamla till den nya genom vidarekopplings inställningen som finns i telefonen och det funkar skit bra MEN undrar om det kostar.

Känns lite för bra för att vara sant liksom.

Det gamla nr är telenor och det nya är hos 3.

Tacksam för alla svar då jag försökt googla detta men får bara upp om folk som har problem när dom ringer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Värt att tillägga är att det kostar lika mycket som ett samtal.

Om du har gratis samtal innom operatörs nät så har du gratis vidarekoppling till nr i samma nät

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja. Skaffat mig en iphone 4 nu(äntligen) och har en 3G sen innan.

Har nu ett nytt nr till iphone 4.

Testade att koppla om den gamla till den nya genom vidarekopplings inställningen som finns i telefonen och det funkar skit bra MEN undrar om det kostar.

Känns lite för bra för att vara sant liksom.

Det gamla nr är telenor och det nya är hos 3.

Tacksam för alla svar då jag försökt googla detta men får bara upp om folk som har problem när dom ringer.

 

Telenor säger du. På deras hemsida står: "Du betalar vanligt minutpris för det vidarekopplade eller medflyttade samtalet."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför flyttade du inte med det gamla nummer till det nya abonnemang hos 3? Då har du sluppit betala för

vidarekopplingen.

 

 

Eller använder du även den gamla telefonen med det gamla Telenornumret?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hade redan läst det på telenors sida men på det sättet skulle man knappa in **61*nr# och ringa upp.

Inne på instälningar/telefon/vidarekoppling skriver du ju bara in ditt nr sen är det klart.

Man gör liksom inget hos telenor och därför undrar jag.

 

Har några månader kvar på telenor innan den går ut.

Eftersom min fru jobbar i köpenhamn behöver vi gå över till tre ganska omgående eftersom 3 i swe och dk har ett samarbete som gör det MYCKET billigare för henne och mig (hon ligger på ca 1600 i mån hos telenor).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hade redan läst det på telenors sida men på det sättet skulle man knappa in **61*nr# och ringa upp.

Inne på instälningar/telefon/vidarekoppling skriver du ju bara in ditt nr sen är det klart.

Man gör liksom inget hos telenor och därför undrar jag.

 

Har några månader kvar på telenor innan den går ut.

Eftersom min fru jobbar i köpenhamn behöver vi gå över till tre ganska omgående eftersom 3 i swe och dk har ett samarbete som gör det MYCKET billigare för henne och mig (hon ligger på ca 1600 i mån hos telenor).

Vidarekopplingsnumret du knappar in i telefonen och det faktum att du aktiverar vidarekoppling talar om för telenor att du vill vidarekoppla...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man gör liksom inget hos telenor och därför undrar jag.

 

Jo det gör du. Det är bara att Apple hjälper dej med alla *# för medflyttningen. Du kan också slå *21*nr# [lur] i knappsatsen.

Även med fria samtal så kan det bli uppkopplingsavgift beroende på hur ditt abonnemang ser ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...