Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

För dig som inte vill ha en iPhone


Tok_Pelle

Rekommendera Poster

Testade en prototyp från Nokia idag, (kommande Nokia N8) helt vansinnigt trevlig lur!

Antagligen årets fetaste lur (bortsett från iPhone 4 då...)

 

12 mpix kamera, testade att kolla hur bilderna såg ut i 52" storlek och jag tror inte det finns någon mobilkamerasom ens kommer i närheten av den... för första gången kan man nog som "normalanvändare" skippa sin vanliga kamerasmile.gif

 

Sen hade den HDMI ut så man kunde köra mobilen (alla funktioner) direkt mot en tv, funkade riktigt fint att surfa med den och köra en lcd-tv som bildskärm!

 

Sen hade den även "multitouch" som funkade lika bra som på iphone, vad Nokia kommer kalla funktionen vet jag inte för som jag har förstått det har ju apple patent på namnet (men inte funktionen...)

 

Menyerna osv var riktigt snabba och bra (även fast det var en prototyp)

 

Dessutom hade den en helt underbar skärm, bättre än 3G(s), men såklart inte i samma liga som iPhone 4, Touchkänslan var riktigt riktigt bra...

 

Hur som helst, helt klart årets bästa (eller näst bästa lur..) så vill du inte köpa en iPhone så kommer det en superfin lur inom 1-2 månaderphika.gif

post-35631-1282221977,72_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ser fin ut. hade jag inte köpt en iphone kanske den där hade kunnat vara något. vet du vad priset ligger på ungefär?

någonstans mellan 4 & 5000:- har ingen exakt siffra där, men "Billigare än iPhone"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen tvekan om att det finns (väl så) vassa alternativ till iPhone. However.. de Nokialurar jag haft i mmitt liv har haft gräsligt UI och de mest bakvända krångliga menysystem ever. T ex öppna en bild/alternativ, oftast när jag gör det vill jag radera den, det alternativet kommer typ som nummer 8 på menyn *suck* plus att de har en förkärlek för bekräftelser in absurdum, typ starta webläsare 'starting web browser might cost money as it connects to the internet' Ja jag vet, det är just det jag vill göra.. 'Are you sure you want to start the browser?' JA! 'Are you REALLY sure' JA FÖR H*E, STARTA ELÄNDET NU!

(skrivet med glimten i ögat, men bra nära sanningen)

Jag har inte haft någon mobil där totalupplevelsen kommit ikapp iPhone, visst har även den sina brister, men som sagt totalt sett är den *lätt* den mobil jag trivts bäst med på det stora hela.

Med det sagt, to each his/her own :)

Jag har kört Apple de tre senaste generationerna med lite Android-flirt emellan och jag står fast tills vidare i min åsikt, dock inte blind för vad som kan komma i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser bra ut, även om man ska vara rädd för säljargumentet "ju fler pixlar desto bättre"...

 

Bra med konkurrens hur som helst! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser bra ut, även om man ska vara rädd för säljargumentet "ju fler pixlar desto bättre"...

 

Mycket pixlar med en kass optik är ju aldrig en höjdare, men här är det både fin optik och många pixlar!

 

Jag har uppskattningsvis ägt eller testat 2-300 olika mobiltelefoner, och det är sällan jag får riktig "wowkänsla" men den här gillade jag skarpt, lite som (fast inte riktigt) när jag kände på iPhone för första gången.

 

Dessutom är det en uppdatering på ovistore på G,

Musiken kommer inkluderas i samma butik som spel & appar samt att drm-skyddet kommer plockas bort, dessutom kommer vi macanvändare vara välkommen fullt ut (tidigare har ju inte vi kunnat handla musik av Nokia...)

 

Nä, nu får nästan Nokia börja betala mig om jag ska fortsätta skriva:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finlands sak är vår... :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...